[FreeBSD] Which OS is fastest for High Performance Network Applications?

Attila Nagy bra at fsn.hu
2001. Jún. 8., P, 11:25:32 CEST

Hello,

> azt hiszem, hogy nemi aktualitasa van az alabbi cikknek... a fenti
> kerdesre - egy fajta - valaszt a juliusi Sysadmin ujsagban lehet
> olvsani. a FreeBSD is szerepel vizsgalt rendszerekben. hivatkozas:
> http://www.sysadminmag.com/current/0107a/0107a.htm amellett nemi
> otlettel is szolgal a performance - egyeb eszkozoktol mentes -
> vizsgalatahoz is, azaz mit es hogyan vizsgaljunk.
Engem leginkabb a "creating 10,000 files in a single directory" teszt
fogott meg. Igazi real world teszt :)

Egy aprosagot azert elfelejtettek:
a Linuxnal az ext2 ugyebar aszinkron van csatlakoztatva, a FreeBSD-nel
az UFS pedig szinkron modon. Ez jelentos visszaesest produkal ebben az
esetben, nem is beszelve arrol a javitasrol, amit a 4.2-4.3-STABLE kozott
tortent (dirpref+softupdates).
Azt hiszem korrektebb eredmenyeket kaptak volna, ha minden rendszernel
azonos modon hasznaljak a fajlrendszereket (vagy mindenhol szinkron, vagy
mindenhol aszinkron mountolva)...

10000 fajlnal egy konyvtarban meg Linuxon a Reiserfs sokkal jobban bejon,
legalabbis ezt mondjak es ugy tunik igazuk van :)

Attila Nagy                                    e-mail:  Attila.Nagy at fsn.hu
Budapest Polytechnic (BMF.HU)                   @work: +361 210 1415 (194)
H-1084 Budapest, Tavaszmezo u. 15-17.           cell.: +3630 306 6758