[FreeBSD] Terminal szerver

Miklos Niedermayer mico at bsd.hu
2001. Júl. 20., P, 10:37:46 CEST

Hello,

On Wed, Jul 18, 2001 at 01:47:44PM +0200, Miklos Magyari wrote:

> most mar csak annyi bajom van, hogy a soros porton defaultbol be van
> kapcsolva a hw flow control (crtscts flag). Ezt ugyan stty-vel ki lehet
> loni, de a cu utan visszaall a default ertekre.
> Aszondja a handbook, hogy az stty-t legjobb az rc.serial-ba tenni, de
> sajna arrol, hogy ezt konkretan hogyan kell csinalni, nem mond semmit es
> a manpage is igen szereny.

Aham.

Első lehetőség szerintem, egyszerűbb esetben, gányolás jelleggel, ha csak
a cu -l *után* áll vissza, akkor csinálsz egy scriptet

#!/bin/sh
cu -l blah blah
stty <blah blah

És ezt indítod el a 2001, 2002, stb porton.

Az rc.serial pedig szerintem nem bonyolult.  Az első részben néhány
gyári függvényt találsz, pl modem(), mouse(), terminal().  Ott van alattuk
kommentben, hogy melyik mire jó...  ha egyik sem felel meg, csinálsz egy
hasonló függvényt, más stty paraméterekkel.

A file végén hívod meg ezeket a függvényeket, egy egyszerű formában

# Initialize all ports on a Cyclades-8yo.
# modem    c c  00 01 02 03 04 05 06 07

Ez meghívja a "modem" függvényt, a következő két paraméter a behívó és a
kihívó port (tehát ez esetben a behívó a ttycXX, a kihívó a cuacXX), majd
a portszámok felsorolása, ebben az esetben ttyc00-ttyc07-ig rendberakja a
dolgokat.

Sok sikert.