[FreeBSD] XFree86 4 vs 3.3.6-4

Miklos Niedermayer mico at bsd.hu
2001. Jan. 27., Szo, 14:47:31 CET

Hello,

( > Janos FEHER)

> Miert van az, hogy a ports-os csomagok depedency-jei nem a 4-es X-et
> kovetelik meg, hanem a 3.3.6-ot? Pedig mennek azok 4-es X-el is, mert
> Linux alatt is pl. a GiMP-nek nem sok koze van az X-hez kozvetlenul.

Azért kedves, mert a 4-es X-re lehet mondani sok mindent, de azt, hogy
használható, azt nem. (Jó, van, akinél szépen működik már.  Nem én vagyok
az.)  A FreeBSD-re pedig soha nem volt jellemző, hogy szerettek volna
olyat kiadni a kezükből, ami már 'gyárilag' sem működik, a ports@ pedig
mostanában különösen odafigyel az ilyesmire.  Tény, hogy van olyan
Linux-disztribúció, ahol már hónapokkal ezelőtt 4-es X-szel jöttek alapból
- nos, az egy másik világ, de ettől még az Xfree 4.0 ott sem működik jobban...
Ja, a közeljövőben még a Bind9-et sem tervezik a -CURRENT-en (ha jól
tudom) sem, de nem lesz grafikus telepítőnk, de még make
menuconfig-utilitynk sem.  Marad viszont a cvsup, és a make world, és a
nyugodt érzés, hogy reboot után ugyanúgy működik  minden, mint előtte
(igen, én is SSH-n keresztül szoktam make world & kernel & mergemaster &
reboot).  Maradnak a legújabb -stable gigabit ethernet driverek is, az új
raid controllerek is, a kame, az ipsec, és a többi.  Jobb, mint egy nem
működő 4-es X :)).
(Ja ami nem marad: Cameron kisírt magának egy _kobj_ MFC-t.
Ami elvileg a bináris kompatibilitás azonnali megszűntét jelentené a
-stable ágon.  Ő megígérte, hogy nem lesz ilyen baj.  Csak a hangkártya
drivereknél fogja használni.  Hát sok sikert hozzá!)

--