[FreeBSD] memoria - regi gimp-gond

Miklos Niedermayer mico at bsd.hu
2001. Jan. 24., Sze, 16:47:22 CET

Hello!

( > Aries)

> Security szempontjabol nem ertem miert baj az, ha az ember folyamatosan
> figyeli, hogy mit mekkorarra foglal le, es asszerint kalkulal.

   Ez így tényleg nem hangzik rosszul, de amikor ez már azt jelenti, hogy
neked kell több és bonyolultabb kódot írnod, amiben ráadásul ott a _nagy
hibalehetőség_, akkor már...  Azt hiszem, nem kell elmagyaráznom, hogy mit
jelent a buffer overflow fogalma.

> Arra viszont felhivnam a figyelmet, hogy a string osztaly minden kolke
> 20k-t zabal...  En inkabb maradok az strcpy-nel :)

   Az a string osztály nem is olyan rossz pedig...  de ha rossz, írhatsz
20k-nál kisebbet is, amit ugyanúgy használhatsz, olyat, ami jobban
megfelel a céljaidnak.

> De ne ragadjunk le a C++-nal. Ott a Java, ott nincs operator-overloading :)

   Bocs, Java-t én _abszolút_ nem ismerem, viszont láttam még néhány nyelvet
és szerintem az operator overloading nem csak a C++ kiváltsága.

> De ez mar csak csicsa, Windoz :) Nem ertem, miert rosszabb, ha
> x=times(y,6)-ot irok. Szamomra atlathatobb is, mert tudom, hogy

   Esetleg mutathatok néhány érdekesebb példát, és az említett
diszkriminánsnál érdekesebb szerkezetek is előfordulhatnak (bár
diszkriminánssal is lehetne kitalálni olyat, hogy a füled kettéáll, ha
ránézel a függvénynévtömeges megoldásra).  Kíváncsi volnék egyébként,
adattípus-függetlenséget hogyan valósítanál meg pl. (és nem csak
adattípus-függetlenséget, hanem hogy az adott típusnak megfelelően
viselkedjen a művelet, mert pl. más művelet szükségeltethet, ha egy
valamilyen összetett szerkezettel egy műveletet integerrel végzel, komplex
számmal, vagy netalántán ilyen-olyan összetett szerkezettel
szorzol/összeadsz -itt a szorzás jel persze akármit jelenthet).

> epp most milyen fuggvenyt hasznalok -> debugolasnal nem gabalyodok
> bele abba, hogy mit hol merre definialtam felul.

Nem gabalyodsz bele.

> Nem az ilyen jellegu programoknal jon elo az ASM ertelme. Persze attol ova
> kell inteni mindenkit, hogy portokra nem irni (linux alatt) int 0x80-at nem
> agyba-fobe hasznalni, viszont talan erdemes megnezni - ezzel peldalozni
> a maniam - az ftp://ftp.scene.org/pub/parties/2000/... es ott a 4K illetve
> a 64K dolgokat megnezni. Komplett hang- video rendszer, relative gyors stb.
> Persze nem azt mondom, hogy egy rendszert lehet vagy szabad trukkokre
> epiteni, de a lo tuloldalara se kellene atesni.

Valóban, egy operációs rendszernél, de főleg egy fordítónál elvárható az
ASM.  Használják is.

--