[FreeBSD] Nagy diszkek

Niedermayer Miklos mico at freemail.hu
2001. Jan. 23., K, 16:06:57 CET

Medve Gábor <GMedve at PGSM.HU> írta:

> Lehet-e es ha igen, hogy tobb (nagy) diszket egyetlen volume-kent kezelni
> (vagy vmi hasonlo)? Olvastam az egyik manualban vagy FAQ-ban, hogy 1-4TB-os
> fajlmeret is tamogatott, de ehhez hely is kell. Nagy adatbazissal (pl.
> ~100GB) szeretnek kiserletezni, de eroforrashiany miatt (nem tudok "NAGY"
> gepet venni) marad a sufnituning.

Szia!

Ami neked kell, az a Vinum.  Greg Lehey fejleszti, és már elég régen része a
FreeBSD-nek.  Tud RAID-0, RAID-1, RAID-5 konfigurációkat kezelni (egymásra építve
is, természetesen).  A RAID-5-ről azt hallani, hogy még nem mindig tökéletes, de
a legújabb infók alapján ezek a bugok csak Intel Etherexpress kártyával jöttek elő,
és a gond igazából nagy valószínűséggel az fxp driverben van. RAID-0-ra nem nagyon
panaszkodnak.  Én egy 60 GB-os RAID0-1 tömböt futtatok (és most ábrándozok
a hot swap megvalósításán), de láttam már brutális méretű stripeokat is.

Minderről a vinum manjában olvashatsz, illetve a http://www.vinumvm.org címen.

Üdv

Mico