[FreeBSD] Nagy diszkek

Kulcsár Ferenc ferenc.kulcsar at rontgen.onyf.hu
2001. Jan. 23., K, 14:36:34 CET

Szia,

> Szia!
>
> Hat, ha FreeBSD-re gondoltal, akkor lehet hasznalni a vinum nevu
sutemenyt,
> ami software RAID megoldast jelent, RAID 0, 1 es most mar (4.x-es es ujabb
> FreeBSD eseten) RAID 5 konfiguraciok tamogatasaval.
>
> Ha NetBSD, vagy OpenBSD a kerdes (miert ne?) akkor pedig RAIDframe a
> megoldas, ami egy eltero implementacio, es meg azt hiszem nem tud RAID
> 5-ot.
>
> Olvasnivalok... hmmm. FreeBSD: man vinum. NetBSD es OpenBSD: man raidctl
>
> Szerintem ezek mindannyian tudjak amit keresel...

a NetBSD ha jol emlekszem tamogatja a RAID 5-ot. A RAID-en kivul
hasznalhatod a ccd device-t, ami a diszkeket - particiokat - egyszeruen
concatenalja. A ccd eseteben nem szukseges az azonos geomatria, de ennek az
az ara, hogy a striping funkcio elonyeit nem elvezheti az ember. Arra
erdemes ugyelni, hogy a disklabel-ben a concatenalando terulet ne a 0-as,
hanem a 63-as offsetrol induljon.

Udv:    Feri

UNIX *is* user friendly. It is just a bit selective about his friends.