[FreeBSD] Re: gimp-gond megoldodott

Miklos Niedermayer mico at bsd.hu
2001. Jan. 21., V, 14:47:59 CET

Hello!

Huh, a sok régi levél.

( > airscape at bsd.hu)

> Tudtommal az MD-ben hasznalt technikat ATRAC-nak hivjak es nem MPEG
> 3.0-nak?!!

Nem tudom, minek hívják, de MPEG 3-ként nevezi egy másik gépezet, amibe
bele lehet ilyet is rakni (Ensoniq HDD recorder), szóval nekem az.

> A tomoritesi arany ha mp3-al lehetne kifejezni akkor 284 kbit,
> ha jol emlekszem a szamra, de az tutti 280-290 korul van.

Mp3-mal semmiképpen nem fejezheted ki :), de valóban, ilyen sávszélességet
visz át.

> De egyetertek Micoval, a hangja rendben van, bar nem bebeszeleskeppen de
> eddig 1 komolyzenei CD-t vettem at MD-re es ott egyetlen egy szamban a
> fuvolanak kisse tul kemeny hangja van...

Az nem biztos, hogy a tömörítés hibája (bár egyáltalán nem kizárt),
ugyanúgy lehet az A/D - D/A hibája.  Esetleg ha CD-ről másolsz, érdemes
valamilyen digitális interfészt használni, persze ennek megvan az a
hátránya, hogy az MD-t utána nem fogod tudni digitálisan másolni, de kit
érdekel.  Az A/D-ktől tényleg el bír borulni az ember agya.
Ebből a szempontból megint a számítógép a király, mert kis pénzért olyan
sampler képességekkel rendelkező kártyákat lehet venni, hogy na, plusz a
CD-ROM-ok mechanikája sokszor jobb, mint akármelyik "dedikált" audio
lejátszóé, és mivel szokott lenni S/PDIF kimenet is, ez ki is használható.

--