[FreeBSD] www.prog.hu

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2001. Jan. 17., Sze, 11:42:14 CET

Szia Meph!

On Wed, Jan 17, 2001 at 10:17:33AM +0100, zoltan.sebestyen at netvisor.hu wrote:

> Figyelitek, hogy tud a Microsoft!! :))   ^^  (A '%s'-re kell figyelni:)))
> Ezek hülyébbek, mint gondoltam. Sebaj.

Hmmm mi az az %s? Csak nem egy format string bug?:-) (sose volt szerencsem
ehhez az Internet Mail Servicehez szerencsere, csak a nekem kuldott levelek
fejleceben... ez meg abbol az idobol szarmazik ugye, amikor meg kulon volt
az MS Mail (win halozatokra) es ez? Vagy rosszul tudom?)

>  Szilveszter, nem lehetne azt, hogy beállítasz a Mutt-nál (ha jól látom, azt
> használod) egy 'normális' text encodingot? Ha bizonyos, vsz. ékezetes
> levelekre válaszolsz, akkor olyan encodinggal jön a leveled, hogy az Outluck
> hasra esik tõle. Ez általában (pine-t használóknál) szokott elõjönni, azért,
>
> mert nincs explicit megadva az encoding type és ilyenkor - legalábbis - a
> pine eseti elbírálással dönti el, hogy milyen is lészen az encoding.

En tenyleg muttot hasznalok, pine mar regen nem volt a kezem alatt. (noha
itt az a "hivatalos" levelezo, de erdekes modon nehanyan mar felfedeztek
maguknak az alternativakat rajtam kivul is:-) es most kivettem egy
beallitast ami meg abbol az idobol maradt, mikor (akkor meg hiaba)
probaltam arra kenyszeriteni, hogy jelenitse meg az ekezeteket rendesen.
Talan igy jobb a helyzet.

De mondjuk a problema ketoldalu: az en konyvemben tovabbra is az van, hogy
levlistara (magyarra se) nem kuldunk ekezetes levelet. Ha mashol nem, az
archivumban legkesobb hulyen mutathat. Tudom, hogy (sajnos) egyre
kevesebben tartjak magukat ehhez, de en ezt fogom tenni tovabbra is. (mar
csak azert is, mert olyan megoldas IMHO sosem lesz, ami lehetove tenne hogy
minden platformon rendesek legyenek az ekezetek.) A maganlevel mas dolog.
Ha mar itt tartunk, most az ekezetek olvasasa mar nem problema (kosz
Zahynak a tippert hogy hogyan lehet beallitani a Linuxon ezt) de mondjuk a
hatalmas "Original message" 10 soros fejlecek tovabbra is cseszik az
agyamat es ebben az NS es az MS egyarant saros:-( miert nem kepesek
megoldani valami civilizalt modon mikor mindenki masnak egy sorban sikerul
elintezni az attribuciot alapesetben? (No2 favorit az egesz level beidezese
egyben a valasz utan, itt szerencsere ritka. Szinten NS-MS betegseg. No3
HTML lvelek, No4 HTML levelek MIME formatumban, No5 uuencodolt attachmentek
ok nelkul, No6 kinai/koreai/orosz spam, No7... hmmm. egyelore ennyi
eleg.:-)

>  No mindegy, viszont van egy kérdés: honnan lehet tudni, hogy mikor kerül
> stable-be egy -current kód. Én abban reménykedem, hogy átcheckelik a 3c575
> pc-card drivert a 4.x-stable branch-be.

Nos, a foszabaly termeszetesen az, hogy akkor, ha mar kesz van es a
-CURRENT-ben tesztelve volt egy ideig, a bejelentett hibakat kijavitottak
es nagyobb problemak nem merultek fel. De emellett meg akkor is, ha
valakinek nagyon surgos, es akkor, ha a fejlesztonek van ra ideje es kedve
es ha nem flamelik miatta sz**-a:-) Nagyjabol ennyi. Az az igazsag, hogy ez
tkp RelEng politika kerdese, pl 3.x idokben emlekezetem szerint sokkal
konzervativabban bantak az MFC-kkel, stabilabb is volt a rendszer, es
erdekes modon tobbfele hw-n mukodott amin most mar nem(!) Aztan a 4.0 olyan
volt, mint valami gatszakadas, hiszen regen vartak ra, es a FreeBSD is
ekkor lett ugy hiresebb, mert kezdett "igenyesebb" konfigokat is tamogatni,
es innentol egyre inkabb koveteltek az emberek, hogy a jvaitasok, sot az uj
feature-k is ne varjanak 5.0-ig, hanem azonnal keruljenek vissza. Az MFC-k
azota sokkal gyorsabban tortennek es uj feature-k is szinte kivetel nelkul
integralodnak. Ez azert is lehet, mert 5.0 meg soka nem lesz es addig is
csillapitani kell a rajongokat... az eredmeny ismert. Meg mindig tobb olyan
esetet hallok, hogy 3.3/3.4-en meg mukodott, 4.2-n mar nem, mint szeretnek.
Annal is inkabb mert a downgrade egyre kevesbe egy alternativa...

A konkret esetben szerintem kerdezd meg Warnert... mivel mar regota nem
hasznalok 4.x-et es a -stable listan se vagyok rajta, fogalmam sincs, mi
ujsag arrafele.

Ez meg nem is akkora hulyeseg. Miert milyen otleted van meg? (marmint
amellett, hogy a win tamogassa az ISO karakterkeszletet?)

* Adam Szilveszter * JATE Szeged * email: sziszi at petra.hos.u-szeged.hu *
* Honlap : nincs * alternativ email: sziszi at bsd.hu *
* PGP kulcs: Fingereld a sziszi at petra.hos.u-szeged.hu cimet! *
* FreeBSD: tisztabb, szarazabb, biztonsagosabb erzes...! *