[FreeBSD] a ports-rol

Miklos Niedermayer mico at bsd.hu
2001. Jan. 10., Sze, 20:22:46 CET

Hello!

( > Kuti Zsolt)

> A ports man-t nezegetve latom a reinstall-nal, hogy akkor (is) hasznaljuk,
> ha a deinstall helyett pkg_delete-tel szedtunk le valamit. Es ha nem igy
> tortenik, annak mi a kovetkezmenye?

Elméletileg a REQUIRED_BY fileokhoz kelle, hogy köze legyen, de ez így
jelenleg nem tiszta.

> Mas.Telepitve volt mar nehany port es reinstall-t vegeztem ketton
> (ghostscript, dgs). Mindketto elkezdett uj, meg nem talalt cuccokat
> (fuggoseg) telepiteni. Nem emlekszem, de valoszinunek tartom, hogy anno nem
> direkt tettem fel oket, hanem ok is fuggoseg reven kerultek fel. Akkor nem
> kellett volna, hogy ezek az egyeb cuccok is felkeruljenek?

Talán igen, de nem feltétlenül.  Nézd meg a REQUIRED_BY filejukat a
/var/db/pkg könyvtárban, hogy mihez kell.

> Ha a portfat frissitettem es ezek utan csinalok deinstallt, akkor az gyanus,
> hogy nem minden esetben lesz korrekt.  Vagy tevedek?

Ha a portfában make deinstall-ozol, az valóban nem biztos, hogy jó lesz,
sőt.

Első lehetőség:

a) make deinstall
b) cvsup
c) make install vagy hasonló

Második lehetőség (emberibb):

a) cvsup
b) pkg_delete ...
c) make install vagy hasonló

Így az upgrade-del viszont az a baj, hogy elveszíti a REQ...BY filet.
Tehát az elején kimásolhatod a /var/db/pkg/.../REQ...BY-t, és az
újrainstallálás után visszarakhatod.

Esetleg meg lehet nézni a nemrég committelt, és nagy vihart kavaró
pkg_upgrade (vagy ilyesmi) eszközt (nem a tool okozott vihart, csak a
committelés módja), illetve a Jeremy-féle utility-k, amikről írtam, hogy
valószínűleg át fogják venni a pkg_ dolgok helyét, azok elvileg ezt is
tudják.

--