[FreeBSD] a ports-rol

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2001. Jan. 12., P, 10:32:22 CET

Szia!

On Fri, Jan 12, 2001 at 09:26:55AM +0100, Zsolt Kuti wrote:

> Azert gondoltam, problemanak, mert ha portbol raktam fel, pkg_delete-tel torlom,
> majd kesobb ujra fel akarom rakni es  portbol, a man szerint reinstall-lal kell.
> Azt, hogy mi van, ha pkg_add-dal adom, azt nem tudom.

Semmi. Sot, akkor sincs, ha nem reinstallt hanem sima installt hasznalsz.
Nem vagyok Satoshi, ezert lehet, hogy nem ertem teljesen a kulonbseget a
reinstall es az install target kozott, de *mukodesben* eddig nem lattam
kulonbseget. Majd megnezem.

> Nyilvan az egesz kavaras vege az lesz, hogy fent maradhatnak fajlok vagy
> hibauzeneteket kaphatsz, mert nem letezoket akar torolni (ez utobbi nem olyan
> erdekes). Sulyosabb, ha mondjuk, ha a kavaras  miatt legkozelebb nem tudsz
> felrakni valamit es akkor keresgelhetsz.

Tapasztalatom az, hogy legfeljebb a hibauzenetek fordulnak elo, ugy hogy
lathatoak is legyenek. (es surun nem erdekelnek) mondjuk persze ha keves a
helyed es ezert tutira tudni szeretned hogy ami fenn van az kell is, akkor
nehezebb helyzetben vagy. (amilyen slampos vagyok, csak nemreg takaritottam
el a regi libc-t es barati koret az /usr/lib-bol... vegulis hely van,
zavarni meg nem zavar, mert a libraryknel pl mindig van egy link a
konyvtarnevtol a legujabb verziohoz, mondjuk libjpeg.so -> libjpeg.9.so es
ezert a regit mar nem fogja hasznalni ha ott van se. De a helyet
foglalja... persze ugyanez van regi binarisokkal is... hihihi nemreg
talaltam egypar meg 3.x idokbol szarmazo szemetet a /bin-ben... na mindegy,
libek hijan ugyse mukodnenek. De azert majd rajuk nezek. Hiaba, az
organikus fejlodes...)

Amugy mennek a dolgok most?

Sok sikert!

* Adam Szilveszter * JATE Szeged * email: sziszi at petra.hos.u-szeged.hu *
* Honlap : nincs * alternativ email: sziszi at bsd.hu *
* PGP kulcs: Fingereld a sziszi at petra.hos.u-szeged.hu cimet! *
* FreeBSD: tisztabb, szarazabb, biztonsagosabb erzes...! *