[FreeBSD] sendmail kerdes

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2001. Jan. 7., V, 21:25:01 CET

Szia!

On Sun, Jan 07, 2001 at 04:56:23PM +0100, Miklos Niedermayer wrote:

> Könnyen előfordulhat, hogy megírtam és ``elküldtem'' a levelet, de mondjuk
> csak napok múltán láttam erről a gépről legközelebb hálózatot, és akkor
> küldte el.

Jo, csak megijedtem, hogy ekkora "lemaradasa" van esetleg a mail
szerverunknek.

>    Hát, sose volt ilyen gondom a Mutt-tal.  Nem lehet nehéz egy scriptet
> összedobni, ami ellátja megfelelő fejlécekkel a levelet, a Sendmail-nél
> pedig elvileg meg lehet adni olyan usert, aki küldözgethet mindenféle
> feladóval levelet.

Meg lehet adni, ha te vagy a rendszergazda, vagy van "hozzaferesed". De en,
minden altalam idonkent keltett latszat ellenere nem vagyok se
rendszergazda, se power-user itt, ami a koli szerveret illeti. A sajat
gepemet pedig a tuzfal miatt se hasznalhatom, meg azert se, mert nincs
mindig bekapcsolva. Sajnos, ellentetben az ujabb generacios Celeron es mas
procikkal, ez meg egy Slot1-es PII, a hozza tartozo traktort vero hangereju
ventilatorral, plusz a tap se pianissimo. Ejszakara muszaj kikapcsolni.

Egyebkent nem sendmail van nalunk, hanem most eppen Exim.

> A tuti megoldás - természetesen - a Qmail, ahol
> MAILNAME, MAILUSER, MAILHOST és QMAILINJECT változókkal szabályozhatod
> ezeket a dolgokat.  Pl. nekem a .cshrc-ben ez van:

Ja. De azert gondolom mindenkinek ezt se engedi meg... egyebkent is, nem
hiszem, hogy le akarnank cserelni a mail szervert mostanaban...

>   El sem bírom képzelni, hogy néhány kivételes esettől eltekintve mi oka
> lehet annak, hogy egy mail szerver odanyögje Sendernek a saját hostnevét,
> ha ilyen van, szóljatok, szidjuk együtt.

A renciganci szerint ez azert kell, mert igy nem lehet csalni. Es ebben
100%-ig igaza van... ugyanezert futtat pl identd-t is a gepen... hiaba, a
UNIX igazabol csak akkor nagyon cool, ha te vagy a root. Kulonben akar
nagyon sz** is lehet. Egyebkent nalunk az az ok, hogy a tobbi gep nem
kaphat levelet kivulrol, ezert muszaj, hogy az "engedelyezett" gepre
mutasson a cim. (ha nagyon akarnam, azt talan meg lehetne csinalni, hogy
innen kuldom, es oda erkezik, de ennyit meg talan mar nem er az egesz, mert
az olvasashoz meg mindig kell a mail szerver is es eleg nehez lenne
valaszolni levelekre etc.) Az, hogy ez a tuzfal minek kell, mar egy mas
kerdes... ezen mar en is gondolkoztam. Mert vedeni nem sok mindentol ved,
de a gepek teljes koru hasznalatat akadalyozza, igaz, igy nem lehet rajtunk
keresztul spamet kuldeni...

* Adam Szilveszter * JATE Szeged * email: sziszi at petra.hos.u-szeged.hu *
* Honlap : nincs * alternativ email: sziszi at bsd.hu *
* PGP kulcs: Fingereld a sziszi at petra.hos.u-szeged.hu cimet! *
* FreeBSD: tisztabb, szarazabb, biztonsagosabb erzes...! *