[FreeBSD] Re: gimp-gond megoldodott

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2001. Jan. 1., H, 21:17:17 CET

On Mon, Jan 01, 2001 at 08:51:49PM +0100, airscape at bsd.hu wrote:
> Hali!

> Oke elmelkedjunk, kezdjuk azzal, hogy leszedtem egy majd fel megas FILES
> filet az ftp.at.freebsd.org-rol a 3.3.6 osszes fileja benne van, benne
> rakeresek arra, hogy "libxpg" egy arva talalat sincs, talan rossz helyrol
> szedtem volna le, nemhiszem, bar lehet. Azert nem a magyarrol, mert az .at
> az gyorsabb.

OK, alljunk meg ugy tunik, hulyesegeket beszelek. (miert nem ellenorzok
dolgokat, mielott beszelek?) Szoval a libxpg4-nek az /usr/lib-ben a helye,
es igy termeszetesen valtozhatott a verzioszama menet kozben. (es valtozott
is, nekem is ketto van belole, csak az egyiket mar nem hasznalom:-)

Ez persze nem magyarazza kielegitoen, miert nem volt meg... nem emlekszem
ra, hogy lett volna olyan RELEASE amiben ne lett volna. Na most az lehet,
hogy amikor te telepitetted, akkor meg a 2-es volt es azota mondjuk nem
csinaltal komplett rendszerfrissitest. Na es az uj package mar az uj
konyvtarat szerette volna. Erre mondjuk vannak un upgrade kitek, amik
egypar konyvtarbol hoznak uj verziokat es akkor a portok/package-k mukodnek
akkor is, ha mondjuk a te rendszered mar felevesnel oregebb. Nem garantalt
megoldas, de ha nem tudsz frissiteni, akkor kenyszerbol megfelel.

Ott vannak a /usr/ports/misc/ alatt ilyen nevekkel, hogy pl 41upgrade.
(sajnos 4.2-re meg nincs ilyen.) Na ezeket meg lehet probalni, de azt se
tudom, hogy hogy mukodik, asszem eleg a legutolsot feltenni, en sose
hasznaltam oket... szoval ha a 41upgrade-t teszed fel, akkor az allitolag
olyan, mintha 4.1-re frissitetted volna a rendszert portok szempontjabol.
Talan meg probalhatnad...

> Hat jaja, csak azert az a 4.0-as source majd 40 megaval kisse
> elborzasztott, igazabol nem is ez lenne a gond, de ebbe belehal a gepem,

Mondjuk a 4.0 amugy se ajanlott, nagyon bugos az meg (marmint az X) egesz
addig fogom ezt mondani, amig az "igenyes" videokartyammal fagy... szoval
nalam is 3.3.6 van. De annak a forrasa is siman megvan az ftp.xfree.org-on
szerintem. (de elegge nagy.)

> egy sima mezei pentium ez 166-al es 128 megaval, amit ha nem eroltetek
> ilyen forditassal, akkor eleg jol elketyereg, hiszen ket netscape+X, par
> wget, pine es az osszes tobbi elmegy vele es meg nem is lassu. Jo ha
> megesz a netscape 45 megat, akkor mar baj van, mint legutobb egyik
> szupercsillogovillogo uj magyar portalnal.

Hmmm 128 mega es akkor kis gep... no comment nekem csak nem regota van
annyi:-) mondjuk azzal procival tenyleg eltartana egy kb 10 ora hosszat
forditani... az pont jo, reggel berakod, aztan mire este hazaersz, mar kesz
is! :-) (a kis dolgok orome... en is kozben siman elmegyek eloadasra,
boltba, megebedelek es mar kesz is a make buildworld:-) a kernel meg meg
egy ora alatt mar le is fordul:-) Netscape helyett meg w3m rulez, halal a
Javascriptre!:-) (de azert ma este megint megprobalom a Mozillat.) tenyleg
en egesz sokaig nem is tudtam, milyen pl a bsd.hu hatterszine, annyira
hozzaszoktam a w3m-hez...

> Igen, szerintem a source az maga 2-3 giga :) Lenne annyi helyem, de idom
> nincs amig leforditja.

Lassan jarj es dolgoztasd a gepet:-) egyebkent a forras asszem 300 mega,
persze /usr/obj nelkul.

> Ugyhogy szamomra marad a sysinstall, amibol egyelore szepen felmegy
> minden. De ha van mas otleted, szivesen allok az elebe es kiserletezzunk.

Nos, en talan (a jovo erdekeben is) megprobalnam az upgrade kitet... de
mint mondtam nem tuti megoldas.

* Adam Szilveszter * JATE Szeged * email: sziszi at petra.hos.u-szeged.hu *
* Honlap : nincs * alternativ email: sziszi at bsd.hu *
* PGP kulcs: Fingereld a sziszi at petra.hos.u-szeged.hu cimet! *
* FreeBSD: tisztabb, szarazabb, biztonsagosabb erzes...! *