[FreeBSD] soros kabel terminalhoz

Vas Jozsef vj at hpo.hu
2001. Feb. 17., Szo, 20:14:50 CET

Hello!

Suveg Gabor wrote:

> Segitesen vki, hogyan kell bekotni soros terminalhoz kabelt ?
> NEM tudok venni, ui nics a boltokban.
> csati, kabel van.
> csinaltam egyet de nem mukodik.
> 9                    25
> 2-------3
> 3-------2
> 5-------7

Szerintem ez igy nem az igazi, az adot a vevovel kellene osszekotni,
es viszont. (Vigyazz, ezek a 9 es 25 pontos csatlakozon pont forditva
vannak kiosztva!) A handshake jeleket pedig vagy osszekotod,
vagy nullmodem kabelt csinalsz (azaz visszahurkolod azokat).

Szerintem:

                9                              25

  RxD     2   --------- 2       TxD
  TxD     3   --------- 3       RxD
  GND   5   --------- 7       GND
  DTR    4   --------- 6        DSR
                                     I--- 5        CTS
  DSR    6    --------- 20     DTR
  CTS    5     ---I

Nem tudom, mit hasznalsz terminalnak, es annak milyen a bekotese.
Ha egy PC-n emulalsz terminalt, akkor ott ennek szerintem mukodnie kell.

Nekem egy VT320 kompatibilis Tatung terminalon hasonlo kabel
(ket 9 polusu csatlakozoval ugyanezek a jelek osszekotve) mukodik.

Udv:
V.J.

U.i.: Szomoru vilagot elunk, ha mar egy ilyen kabelt is csak a boltban
vasarolunk,
ahelyett hogy megcsinalnank. Sorozatban persze nincs ra idonk, de ha egy
db kell...