[FreeBSD] magyar bill. X alatt ismet

Gabor Zahemszky ZGabor at CoDe.hu
2001. Feb. 14., Sze, 12:37:27 CET

> Na akkor most kerdezek. (Ritka alkalom, tessek megbecsulni:-) Es ez megy
> visszafele is? Mert SO -> Word irany nekem is megy, de ugy tunik, hogy a
> (legujabb) SO mar nem szereti visszafogadni a Word altal mar "megragott"
> cuccot. Pedig ebben a killer eppen az lenne, hogy munkahelyen Word, otthon

Eztet most nem ertem.  Tehat ami nekem ment, az az volt, hogy Word-ben
magyarul, utana SO-ban is magyarul lattam.  Olyat meg nem probaltam, hogy
amit SO-val megirtam, ahhoz mit szolt Billi batyo, de lehet, hogy
megprobalom (mas kerdes hogy kisse lassu lesz, mert: itt nincs SO; otthon
csak WordPad, tehat marad az, hogy nehany napig floppin jatszom a dologgal).
Amugy egy-ket buktaba mar belefutottam: pl. nekem nagyon ugy tunik, hogy a
SO nem teljesen jol kezeli a betumereteket, ami 12-es volt, az 10-eskent
jelent meg - lathatoan kisebb volt.  A masik, hogy nehany fontot ami egy
alap HunW98R2-ben van, felismerni ugyan felismer, de valami egeszen mas
tipuskent kezel, peldaul ket font neveben is valami kedves folyoirast
szimulalot jelenit meg - mondjuk nekem tok mindegy, de furcsa volt - es
nyilvan van hely/ember akinek nem mindegy.

> SO es megis semmi fennakadas, siman tudok rajta dolgozni. Jo tudom, aztan
> jott a roka es becsukta a mesekonyvet. (Az ok egyebkent allitolag az, hogy
> a Word Unicode-ban reprezental, az SO meg meg nem. Ha ez igaz, akkor
> kenytelen leszek beismerni, hogy ezuttal a Word csinalja jol.)

Tudtommal relative igaz a dolog, es egyike azoknak, amiket ha jol csinalta
volna meg M$, en is nagyon pozitivnek tekintenek.  De szarul csinalta meg,
igy a szo-szo kategoria egyedul.

Ami a szakdolidat illeti, gratulalok, es hogy tovabbi - egyelore tavlatilag
tervbe vett - hasonlo lepeseket jelezzek, folyik egy jogasznak az
elJujnikszitasa, es ma delelott nemi megingas utan aszonta, hogy vegul is ha
majdnem ugyanolyan lesz (amit persze ugy kell erteni, hogy jobb, lesz, szebb
lesz, de a funkcionalitas marad), es nem lesz vele baj, akkor meg akar lehet
is rola szo.  (Persze en ecseteltem a supportot, es ez az ami meggyozte
szerintem. :-)  Amugy kene mar egyszer egy rendes tesztet csinalni, hogy az a
rohadt complex, mint kritikus pont, hogy megy FBSD-n a linux-emuval.  Multkor
egy elso kor egesz jol teljesitett, de persze most nem a karakteres feluletet
kene egy kisse tesztelnem.  Ha nem CURRENT-et hasznalnal, egy teszt erejeig
meg tudnek is neked ilyesmit prezentalni.  De azert egy ilyen usernek max
STABLE-t adnek, de persze plane inkabb R-t, mert azt nem fogja dijazni, ha
hetente oprendszert forgatok neki.  (Amugy neha meg en is ingadozom, hogy nem-e
esetleg talan Linux kene neki, de eddig meg mindig sikerult meggyoznom magam,
hogy konnyebb lenne az en eletem, ha maradnek az O gepen is az FBSD-nel.)

No egy szuszra ennyi.

ZGabor at CoDe dot HU

--
#!/bin/ksh
Z='21N16I25C25E30, 40M30E33E25T15U!' ;IFS=' ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ ';set $Z ;for i { [[ $i = ? ]]&&print $i&&break;[[ $i = ??? ]]&&j=$i&&i=${i%?};typeset -i40 i=8#$i;print -n ${i#???};[[ "$j" = ??? ]]&&print -n "${j#??} "&&j=;typeset +i i;};IFS=' 0123456789 ';set $Z;X=;for i { [[ $i = , ]]&&i=2;[[ $i = ?? ]]||typeset -l i;X="$X $i";typeset +l i;};print "$X"