ekezet es glib version 2.

airscape at bsd.hu airscape at bsd.hu
2001. Feb. 14., Sze, 01:35:00 CET

Hali!

Nagyon elusztam a levelekkel, de leirom a tapasztalatomat, a console-os
ekezetet en az etc/rc.conf-ban allitottam be, kell a
keymap="hu.iso2.101keys" es harom font sor, ennyi, ctrl+shift-re valt,
ahogy Sziszi mondta egni fog a caps-lock de nekem ugyis elkezd csipogni ha
magyar az ekezet, mivel nem allitottam at a LANG-ot HU-ra, mert minek.

X es az ekezet, szerintem nem ugyanaz az X mint Linuxban, mert vegigturtam
mindent a neten, az osszes Linuxos help-web-et es mindent kiprobaltam de
sehol nem talaltam olyan config-filet, ami alapban US es ctrl+shift-re meg
magyarra valt. Bar talaltam, de mikor valtok akkor csak az ekezetes betut
mutatja meg, a tobbi ekezet-nelkulit meg nem, ugyhogy hasznalhatatlan. De
ha valakinek lenne ilyenje szanjon meg.

Glib, tegnap szenvedtem a forditassal, odaig jutottam, hogy lattam a
configure resznel, megadhatom mondjuk a PREFIX/glib -et, de ezt most en
honnan veszem melyik kell neki? A locate ezerfelet mond.
De legyen egy masik pelda, forditok es a GTK 1.2.0 kell neki, keresi de
nem talalja, odairja, hogy irjam be ./configure-hoz mi a gtk-config
PREFIX-e, baromi jo, locate gtk-config, nincs aztan vegul kiderult, hogy
van csak ugy hivjak gtk12-config, at is irtam a configure filet, hogy
gtk-config helyett gtk12-config-ot keressen. Meg a PREFIX is ok volt.
De a francnak se fordult le, ehhez kepest a GTK-bol fentvan a 1.2.8-as,
most az a kerdesem, hogy ha egy ports-bol letoltott program az 1.2.0-at
vagy afelettit reklamalja akkor az 1.2.8-as meg lefele nem kompatibilis?

Ciao
Yajen