[FreeBSD] magyar bill. X alatt ismet

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2001. Feb. 13., K, 13:59:33 CET

Hali!

On Tue, Feb 13, 2001 at 01:33:40PM +0100, Fazekas Mihaly wrote:
> nnnnnnnna:
> bash-2.04$ uname -r
> 4.2-RELEASE
> bash-2.04$
> Egyeb kerdes ezzel kapcsolatban?

Kerdes nincs, csak valasz. Ezek szerint a 4.2-ben meg libc.so.4 volt. Na
bumm. Azota mar libc.so.5 van. Ezek szerint a bento.freebsd.org, ami a
package-ket generalja, szinten a legujabb -STABLE-t futtatja, ami most
eppen meg a legutobb megjelent -RELEASE-vel sem kompatbilis. Megtortenik,
de nem szerencses. Most, hogy jobban elgondlkozom, volt is egy hosszabb
thread arrol, hogy egeszseges-e olyan binarisokat generalni, amik a
legutobb CD-n kaphato rendszeren se mukodnek, de vegulis abban maradtak,
hogy nem egeszseges, de ez van.

> ld. fent :)

4.2-RELEASE != 4.2-STABLE. November ota mar ... mennyi is, mar 4 honap mar
eltelt. Lassan mar lesz egy uj release is... sajnos ilyen van.

> De legalabb tudok vele magyar karaktereket hasznalni GUI -n? :)

Szerintem nem jobban, mint a 3.x...

> azt azert nezd meg a:
> /usr/X11R6/lib/X11/xkb/symbols/hu file -t, aminek kb. az 1/3 -anal
> van egy ilyen:
> key <AD11>{	[ otilde,	Otilde	],
> 		[ division 		]	};
> Ez ki kell kommentezni, es a folotte levo ket sort "vissza" kell
> kommentezi, ugyanis az a jo (valamifele "odoubleacute" -os resz)

Na ezt meg nem neztem meg...
(Oszinten annyira nem zavart... amikor szamit, hogy hogy nez ki, akkor vagy
DocBookot hasznalok, vagy LaTeX-et es se egyiknel, se masiknal nincs ennek
jelentosege)

> Hasonlot kell eljatszani a "key <BKSL>" resznel is, csak ott a
> "circumflex" -eket kell kicserelni "doubleacute" -ra.
>
> (Megj.: tilde: ~, doubleacute: ", circumflex: ^)
>
> A man -okat mar vegigolvastam, de semmi ertelmesen nem akadt meg a szemem.
>
> Mostani allapot: vannak magyar karakterek szepek is, a hosszu u" es
> a hosszu o" kivetelevel, mert azok EGYALTALAN NINCSENEK!!!
> Nem is jelenik meg rajuk semmi.

Es ezt ugy, hogy a fentieket mar vegrehajtottad? Mert akkor lehet, hogy nem
veletlenul volt az kikommentezve... latin2-es X fontjaid vannak? (a 4.x-ben
mar van, de a 3.x-hez kulon kell letolteni...)

* Adam Szilveszter * JATE Szeged * email: sziszi at petra.hos.u-szeged.hu *
* Honlap : nincs * alternativ email: sziszi at bsd.hu *
* PGP kulcs: Fingereld a sziszi at petra.hos.u-szeged.hu cimet! *
* FreeBSD: tisztabb, szarazabb, biztonsagosabb erzes...! *