[FreeBSD] magyar bill. X alatt ismet

Fazekas Mihaly michael at goliat.eik.bme.hu
2001. Feb. 13., K, 13:33:40 CET

> Nnnna. Itt van eppen egy eklatans pelda arra, hogy miert celszeru allando
> jelleggel frissiteni az oprenceredet, ha csak teheted. (jo, persze igy nem
> evi ot perc lesz az adminisztracios ido, de na es) Ez a package FreeBSD
> 4.2-re keszult asszem, es ott mar libc.so.5 van (mikent -CURRENT-en
> is meg talan par ora hosszaig:-) ezert a regebbi es nem frissitett
> rendszereken problemak vannak. Es nem, nem jo a linuxos, semmi koze hozza.
nnnnnnnna:
bash-2.04$ uname -r
4.2-RELEASE
bash-2.04$
Egyeb kerdes ezzel kapcsolatban?

> Megoldasok:
>
> - Frissites 4.2-STABLE-re
ld. fent :)

> - Upgrade kit ami most mar meg talan el is keszult, de arrol nem vagyok
>   meggyozodve, hogy minden 4.x-es rendszeren mukodni fog, mert komoly
>   interoperabilitasi gondok vannak.
> - X portsbol forditasa. (Edzi a gepet, kellemes nehany oras/napos
>   elfoglaltsag. Nalam kb 3,5 oraig tart.)
>
> Ja es vigyazz a 4-es X-el, mert meg mindig v*c*k:-)
De legalabb tudok vele magyar karaktereket hasznalni GUI -n? :)

> P.S.: Nekem a magyar betuk 3.3.6 alatt mukodnek, igaz KDE a kozelben se
> volt soha. (kalapos o meg u kivetelevel, de az elmegy)
azt azert nezd meg a:
/usr/X11R6/lib/X11/xkb/symbols/hu file -t, aminek kb. az 1/3 -anal
van egy ilyen:
key <AD11>{	[ otilde,	Otilde	],
		[ division 		]	};
Ez ki kell kommentezni, es a folotte levo ket sort "vissza" kell
kommentezi, ugyanis az a jo (valamifele "odoubleacute" -os resz)

Hasonlot kell eljatszani a "key <BKSL>" resznel is, csak ott a
"circumflex" -eket kell kicserelni "doubleacute" -ra.

(Megj.: tilde: ~, doubleacute: ", circumflex: ^)

A man -okat mar vegigolvastam, de semmi ertelmesen nem akadt meg a szemem.

Mostani allapot: vannak magyar karakterek szepek is, a hosszu u" es
a hosszu o" kivetelevel, mert azok EGYALTALAN NINCSENEK!!!
Nem is jelenik meg rajuk semmi.

mailto:michael at goliat.eik.bme.hu
Phone: 463-1966