[FreeBSD] clusterit vagy pvm vagy vmi mas?

Miklos Niedermayer mico at bsd.hu
2001. Feb. 4., V, 13:24:38 CET

Hello,

( > boci)

> Koszonom a radi-os valaszt, sokat segtett.
> A masik kerdesem, hogy adott 2 gep, szeretnem ha apache,proftpd, es
> postgresql mindketton futna meghozza clusterelve, szal vhogy ugy hogy
> barmejuk kiszolgalhassa a bejovo kerest.
> Szal az a kerdesem hogy ezt hogyan lehetne megoldani,
> a clusterit kicsit bonyolult es elegge erthetetlen, a pvm-ben azt irtak,
> hogy tobb host-ot fuz ossze mintha 1 gep lenne, de apache-ot nem tudom
> hogykell.

Ne PVM-szerűben gondolkozz, az nem fogja neked a sima hagyományos
processzeket szétosztani...

> Szoval hogy lehet megcsinalni, hogy van egy ip (vegso esetben hostname) es
                                      ^^^^^^^^^^
> az arra erkezo kereseket mind a 2 kiszolgalhassa.

Itt van a kutyuli-mutyuli.

(a) variáns:  nem egy IP, hanem mondjuk kettő, és DNS-ből round-robinolsz
              (célszerűen 5 mp-es TTL-lel, stb stb)
	      Egyszer egyik IP-re oldja fel a hosztot, máskor a másikra.

(b) variáns:  router/switch/stb-szinten forgatod a kéréseket a két IP
              között.  Vannak erre szoftik is (balance, eddie), de ha
	      rendes failover-megoldást akarsz, akkor ehhez mindenképpen
	      külső gép kell, legyen az PC, router vagy switch.

WWW, FTP esetén tök jó a roundrobin (vagy egyéb elven alapuló) forgatósdi,
viszont Postgresql-nél nem tudom... MySQL-nél ilyen esetben az NFS egy
csomót lezúzott belőle.  Nem tudom, a pgsql tud-e replikálni, MySQL-nél
ezt úgy szokták.

--