[FreeBSD] Off: ADSL ajanlat

Biro Tamas birot at tami.hu
2001. Dec. 5., Sze, 10:23:06 CET

Hali!

On Tue, 04 Dec 2001 22:52:13 +0100, Adam Szilveszter wrote:
> [...]
[..]
>szolgaltatast se a "Matav" nyujtja, legfeljebb az Axelero ugyfeleknek. A
>tobbieknek koszonik szepen van sajat halozatuk.
[..]

  - Valamit keversz ugyerzem.. (de lehet bennem van a hiba :)

  - En az ADSL hozzaferesre mondtam, amit eddig matav teruleten csak a
    matav nyujt!! nem tudok olyan ISP-rol akinek a matav megengedte volna
    hogy hozzaferjen az elofizetoi hurokhoz (ido elott) es sajat ADSL
    hozzaferes kozpotnot () telepitsen be.

  - Egy kis abra (hogy mirol is irtam fenntebb):

  Elofizeto -- DSLAM -- ATM -- SSG --LanFlex -- ISP_1(_2,_3,..,_n)

  DSLAM:
    ADSL elofizetoi vonal kiszolgalo egyseg, mely az ATM halozat
    fele koncentralja az ADSL vonalak felol erkezo forgalmat.

  DSLAM oldali splitter:
    a kozpont oldalon kapcsolodik az elofizetoi erparra,
    feladata a kis frekvenciaju telefon (vagy ISDN) jelek,
    es a nagyobb frekvenciasavban mukodo ADSL jelek szetvalasztasa
    (parja az elofizetonel talalhato).

  ATM MUX:
    Az elofizetoktol erkezo forgalmat multiplexalja az ATM halozatba
    meno SDH vonalra.

  SSG:
    Service Selection Gateway - szolgaltatas valaszto atjaro,
    mely az elofizetoktol erkezo ATM jeleket fogadja és tovabbitja
    a kivalasztott szolgaltato iranyaba.

  - Talan igy vilagosabb a kep.., akinek ez vilagos attol bocsi.

  - Ami ettol elter az a KTV-s halozaton nyujtott ADSL szolgáltatás.

Tami

  Biro Tamas, HG1DFB -= Member of Hungarian Team OS/2 =-
  Biatorbagy  http://www.tami.hu mailto:birot at tami.hu
  #os2hun     http://os2.rulez.org/index.shtml