[FreeBSD] 4.2 => 4.3 upg., "NIC memory corrupt"

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2001. Ápr. 27., P, 11:15:03 CEST

On Fri, Apr 27, 2001 at 10:48:54AM +0200, Fazekas Mihaly wrote:
> Hali!
>
> Upgrade -eltem a rendszeremet 4.2-RELEASE -rol 4.3-RELEASE -re.
> Szepen le is ment elvileg, viszont a compat4x csomagot mar kezzel kellett
> felpakolnom (nem tette fel automatikusan, meg benne sem volt a listaban!),
> illete (fuggetlenul a compat4x fentletetol) olyanokat ir a log -ba, hogy:
> "/kernel: ed0:  NIC memory corrupt - invalid packet length xx"
> (xx egy kicsi szam 5 es 20 kozott)
> Ennek ellenere az tcp/ip megy, de az ipx mar nem.
>
> Elojott ez a problema valakinel?

Igen. Itt. Nalam is ed kartya van (RealTek 8029) es 5.0-val is ez a
helyzet. A felteheto okokrol csak spekulalni tudok. A kartya idonkent, ha
sokallja a forgalmat (10Mbps koax) kiirja, hogy "Receiver ring buffer
overrun" es szerintem ez lehet az ok is valahol.

Ui nem tapasztaltam a fenti tuneteket (a ring buffer overrun kivetelevel)
ha a kartyara "csak" a sima forgalmat engedtem ra, de ha sniffelni kezdtem
vele es ezert az osszes csomagot processzalnia kellett a drivernek, akkor
zaros hataridon belul elkezdtek megjelenni az altalad irtak, a tcpdump
ilyenkor elszall, az ethereal ugyan nem, de nyilvan nem dolgoz fel mindent.

Szerintem az lehet az ok, hogy a fenti recv. ring buffer tulcsordulasa
miatt (ami sajnos az osszes BSD-s NE2000-es halokartya driver "sajatossaga"
tehat a Net es OpenBSDs ne driverben is fennall) a "felesleges" illetve mar
be nem fero csomagok eldobalodnak, a maradek viszont mar nem mindig
ertelmes. Nem tudok eleget az IPX-rol ahhoz, hogy kimerjem mondani, hogy
ott is ez a baj, de a hasonlo tunetek alapjan... A "normail" IP forgalom
nalam is megy jol.

BTW ugy latszik a BSD-nek szinte minden halokartyaval van valami kinja,
csak az a kerdes, hogy tobb vagy kevesebb. Jellegzetes hibak meg sokfele
chipseteknel, pl a "tx underrun" vagy "watchdog timeout" es meg egypar, ami
minden BSD driverben benne van tehat valami alapveto design hibara
vezetheto vissza, meg talan a 4.4BSD korszakbol. ES ezek egyikenel se
lattam meg kiserletet se a javitasra. Ez elegge elkeserito. Helyette inkabb
a listaarchivumokban epuletes elmenybeszamolok talalhatok arrol, de nekem
ez a kartya bejott, de nekem meg nem, de a kartyabol csak a kovetkezo
sorozatszamuak(!) a jok, stb. Mi a franccal ment a halozat anno meg a
Berkeley-n? Mar csak azert, mert azt gondolna az ember, hogy aki a TCP/IP
stacket feltalalja, az csak nem lehetett elegedett ilyen sz**
megoldasokkal... vagy lehet, hogy a BSD csak "gondolatatviteli" halozatra
szuletett?:-)

* Adam Szilveszter * JATE Szeged * email: sziszi at petra.hos.u-szeged.hu *
* Honlap : nincs * alternativ email: sziszi at bsd.hu *
* PGP kulcs: Fingereld a sziszi at petra.hos.u-szeged.hu cimet! *
* FreeBSD: tisztabb, szarazabb, biztonsagosabb erzes...! *