[FreeBSD] Sparc ?

Vastagh Norbert vasti at compatibil.hu
2001. Ápr. 18., Sze, 18:29:13 CEST

Bocs, tudom, hogy mar teljesen elkanyarodtunk a tematol, de nem
birom ki, hogy ne szoljak bele ;-)

> embert. Viszont tovabbra is tartom azt, hogy 386-ra a DOS-nal jobb
> OS nincs, 486-ra es sima Pentiumokra is (bizonyos
> felhasznalasokra) a win95/98/ME ajanlott, mert kevesebb helyet
> foglal el mint barmilyen UNIX es jobban megy ezeken a hw-ken,
> nincs mese. E felett mar tud ervenyesulni, hogy a UNIX egy igenyes
> OS, es meghalalja a gondoskodast. Azert eredetileg 100% OK hw-ra

Ezk szerint te nem probaltad a a Xenix nevu (Microsoft?!) operacios
rendszert? ;-) Volt 286-os meg 386-os valtozata. Nem is ertem, hogy
miert nem az az ag ment regen tovabb a PC architekturan?! Emlekszem,
kb. 8 evvel ezelott volt Xenix286 a gepemen (12MHz 286, 1MB RAM,
40MB HDD, Hercules "video"), akkor hataroztam el, hogy ha csak
tehetem, Unix-szeru op.rendszereket fogok hasznalni. Allati volt,
hogy egyszerre tobb dolgot lehetett csinalni. Kar, hogy nem nagyon
volt mivel ;-)
Ja, es kaptam egyszer lomtalanitasbol egy gepet: Siemens, 80186
proci, 512k RAM, 10MB MFM HDD, rajta Scenic (bocs, ha rosszul irom)
op.rendszer. Az mar tok komoly volt, "interaktiv" adminisztracios
progi is volt benne ;-) Meg tok jo szovegszerkeszo, stb.

> Azert meg ma is erezni, hogy az MS anno azert volt kenytelen
> megirni a DOS-t, mert a PC-n egyszeruen nem ment el a UNIX. Ez a
> "masodosztaly" jellege a PC hw-nek maig megmaradt, csak eppen az a

Szerintem lehetett volna Unix iranyba haladni PC-n. Elvegre 286-os
gepeken talan senki nem futtatott mindenfele csodas grafikus
progikat, egy 386/8MB RAM-ra meg szerintem meg ma is ossze lehetne
valogatni egy Linuxot pl. grafikus felulettel. Sajnos azert a mai
progik, ablakkezelok, stb. mar nem eppen a sebessegre vannak
optimalizalva, legalabbis nem az en P233-am sebessegere ;-)
Egyebkent meg van itt az asztalomon egy gep, amin linuxos (szervers)
dolgokat probalgatok: 486 DLC40, 16MB RAM... Kar, hogy nincs benne
PCI ;-)

Megegyszer bocs, hogy beledumaltam.
Udv!

--