[FreeBSD] linux in freebsd jail

Attila Nagy bra at fsn.hu
2001. Ápr. 13., P, 14:44:50 CEST

Hello,

> itt a listan lattam valami ilyenrol egy ket sort, de nem talaltam
> hozza leirast. Hol lehet olyat talalni?
En csinaltam ilyet (illetve biztos mas is, de valoszinuleg itt a listan en
irtam rola).

A problemam az volt, hogy itt van az asztalomon egy egeszen jo gep, de
freebsd van rajta es kene linux is egyidoben a debian CD-k keszitesehez.

Mivel a freebsd ports fajaban levo linuxemu cucc egy regi redhat, fogtam
egy debian base kitet
(ftp://ftp.fsn.hu/debian/dists/potato/main/disks-i386/current/base2_2.tgz)
amit kitomoritettem a /compat konyvtarba (a freebsd-s linux API itt keresi
a dolgokat) es "bebootoltam" linuxba a kovetkezo paranccsal:
chroot /compat /bin/bash (de lehet, hogy /bin/sh, mert a base kitben nincs
bash).

Ezutan beallitottam az /etc/apt/sources.listet es csinaltam egy apt-get
dist-upgrade-t potatora, majd mivel rajottem, hogy nekem van kedvem
kiserletezgetni sidre :)

Miutan lejott az a parszaz mega csomag es fel is ment a dpkg -l listaban
szereplo csomagok 65%-at toroltem (csupa olyan felesleges dolog mint a
mount, az e2fsck, no meg az init ;) es kesz is volt a:

bra at linux:~$ uname -a
Linux valami.fsn.hu 2.2.12 FreeBSD 4.3-RC #6: Wed Apr 4 18:03:37 CEST
2001 root at testbed i386 unknown

nevu rendszer.

Ha valakit izgatna a 2.2.12, sysctlbol allithato ;)

Amennyiben kell ps, top, vagy valami hasonlo (nekem nem kellett, mert
freebsdbol is latszanak ezek) akkor be lehet meg mountolni egy linuxos
procfs-t is, linprocfsnek hivja magat.

Ket dolgot nem sikerult megoldanom:
- linuxos openssh binarissal valo beleptetest (pedig ez nagyon kene)
- nevfeloldast (ez a problema csak a woody/sid-nel jelentkezik,
valoszinuleg en rontok el valamit, de nem tudom mit)

> kellene eleg sokat forditani linux ala, de nincs sok kedvem atbootolni
> oda.
A fenti megoldassal rem egyszeru, egyszerubb mint a crosscompile :)

ui: jailben is mukodik a dolog, de olyankor par funkcio (pld set{ug}id,
ami a su-hoz elengedhetetlen :) nem mukodik, igy maradtam a szimpla
chrootnal.

Attila Nagy                                    e-mail:  Attila.Nagy at fsn.hu
Budapest Polytechnic (BMF.HU)                   @work: +361 210 1415 (194)
H-1084 Budapest, Tavaszmezo u. 15-17.           cell.: +3630 306 6758