[FreeBSD] FreeBSD 4.2 rosszul ismeri fel az ATA66/ATA100-at?

Miklos Niedermayer mico at bsd.hu
2001. Ápr. 3., K, 19:52:08 CEST

Hello,

On Mon, Apr 02, 2001 at 08:20:54PM +0200, Adam Szilveszter wrote:

> De igaza volt annak aki azt irta, hogy ne bankodj, az ATA-33 es a 66 kozott
> nem sokan veszik eszre a kulonbseget, a 100 meg meg azert nem altalanos. Es
> kulonben is, pl a rendszer meg mindig kafan lassitani fog ha egyszerre
> akarnal olvasni mondjuk a ket lemezrol a kontrolleren, hiaba, nem SCSI. A
> sebesseg veszteseget IMHO ez adja, ezen meg csak egy modon lehet segiteni

Én írtam. :)  Én n em veszem észre a különbséget, és szerintem  nagyon kevés
vinyó van, amivel észre lehet.  Egy Windows-os régi tesztre emlékszem, illetve
egy teszprogira, ami rajzolta a disk IO-t.  UDMA33-nál nagyon rendszertelen,
kiugró csúcsok voltak, egészen kb 31MB/sec-ig.  UDMA/66-nál felmentek a
csúcsok 50 MB/sec fölé, de nem volt gyorsabb az átvitel.  SCSI-nél csendes
egyenes vonalat húzott 22 megánál...

Üdv

Mico