[FreeBSD] acd0a - mount_cd9660: Block device required

Adam Szilveszter sziszi at petra.hos.u-szeged.hu
1999. Sze. 13., H, 20:55:56 CEST

On Mon, 13 Sep 1999, Lemle Geza wrote:

> Szia!
>
>  Nekem az acd van a kernelbe berakva es a wcd0-val mountolom. Perverzul
> hangzik, de mukodik.
>
> Geza

Szia mindenki!

AFAIK ez nem perverzitas hanem hanem egy valtozas kellos kozepe. Ti a wcd
driver volt itt elobb es ez felel meg az ATAPI CD interface drivernek.
Azota jott be viszont az acd es most eppen folyik a munka, hogy a ketto
device
kozul csak az egyik maradjon, hisz a masik felesleges. Ezert a -CURRENT
branch-nal nincs is mar wcd csak acd, ha jol tudom. A tobbi branch eseten
a gep detektalja a cd-t installkor es aztan feltunes nelkul belinkeli a
drivert a wcd ala... ha megnezed, a /dev/wcdx tkp csak egy link
az/dev/acdx re. Nyilvan vannak olyan programok, amik mar az acd-t
szeretik, de a backwards compatibility miatt a regi is megvan meg. Nem
egyedi eset egyebkent, ebbol szempontbol a /dev lapozgatasa
meglepetesekkel szolgalhat.

Ergo: ha az egyik modon nem megy a CD munkara birasa, meg kell probalgatni
a masikat is! :-)

Udv:

     Szilveszter