[FreeBSD] sendmail config

Gabor Dolla agdolla at mezon.net
1999. Okt. 28., Cs, 10:21:43 CEST

> Na ilyesmikhez kertem a segitseget, mert hasonlokrol a HOWTO-kban is van
> szo, de azt mar nem magyarazzak, mindezt hogyan.

ok, egy reszletes leiras:
(persze mindenki maskepp csinalja)
1. csinalj backup-ot a /etc/sendmail.cf -rol es a
/usr/src/etc/sendmail/freebsd.mc-rol

2. a /usr/src/etc/sendmail alatt van egy freebsd.mc fajl, ezt modositsd
a dnl define(`SMART_HOST' -kezdetut ird at:
define(`SMART_HOST',`smtp.egyetem.begyetem.hu')

3. irjal bele plusz sorokat, a MAILER sorok ele !!!
FEATURE(nodns)
define(`SMTP_MAILER_FLAGS',`e')
define(`conCON_EXPENSIVE',`True')

az adott konyvtarban add ki a ' make ; make install ' parancsot

4. a /etc/hosts-ba vedd fel a smarthostot

smtp.egyetem.begyetem.hu  1.1.1.1

5. a host.conf -ban a sorrend
hosts
bind

legyen

inditsd ujra a sendmail-t

ekkor ha kuldesz kifele egy mailt, akkor annak a kimeno queue-ban kell
csucsulnie, ezt a mailq paranccsal ellenorizheted

ha el a kapcsolatod, a sendmail -q -val tudsz "uriteni"

Gabor