[FreeBSD] kernel forgatas

Zahemszky Gabor zgabor at CoDe.hu
1999. Okt. 27., Sze, 10:16:12 CEST

Sziasztok.

> Aha.  Ugy hijjak, hogy vi -R /sys/i386/conf/LINT
>
> Mottónak ennyi.

Azert illet volna odairni, hogy honnan szarmazik az idezet.  Szoval a szokasos
valasszal kezdem.  Ha esetleg lennel szives hardver infot is adni, akkor az
talan segitene a dolgon.  Szoval elso kerdes: hogyan installaltad?  Akkor
mukodott a billentyu?  Mert ha igen (es ez felteheto, mert mintha nem menne
az install kozben - legalabbis egy darabig - az eger), akkor ez annyit
jelent, hogy a GENERIC kernelben levo meghajtok elegen vannak.  Es mint ott
fent latszik, /sys/i386/conf alatt keresendo a GENERIC, bar ha mar
forditottal kernelt, akkor ezt nyilvan tudod.  Aki ezen a teren meg kezdo,
az pedig a GENERIC-en annyit valtoztat, hogy beleteszi a hangkartyajat, es
kiveszi a millio szamara nem letfontossagu (mert mindegyik ugysincs benne)
SCSI es eth vezerloket.  A tobbit pedig csak csinjan, a trial and error
metodus szerint.  Amihez persze nem nagy baj, ha az eredeti GENERIC konfigja
megvan.

Amugy a folytatashoz olyan info se artana, hogy: magyar vagy angol (v. nemet
stb) a billentyuzet, es be van-e toltve valamilyen billentyu meghajto (ezt
speciel install kozben ki lehet valasztani, igy pl. mar az altalam
megcsinalt 101/102 gombos magyar billentyuzet kozul is lehet valasztani).
Ezt ugyebar a /etc/rc.config-ban szereplo bejegyzesbol ki lehet deriteni.
Mondjuk a magyar billetyudriverrel van egy hiba (legalabbis 3.2 alatt
lattam, 3.3 alatt nem tudom), a font kivalasztasnal nem lehet latin-2 fontot
kivalasztani, igy elojonnek marhasagok, bar ennek elsosorban ékezetes
bötûknél kéne elõjönnie.

Aztan esetleg segithetne maga a kernel konfig amit hasznaltal, termeszetesen
rendesen lecsupaszitva (pl: sed -e '/^#/d' konfigfajel | mail - formaban),
aki ert hozza, az a megjegyzesek nelkul is tudja, mi van benne.

Amugy ez is volt par hete: az sc0 es a vt0 kozott az a fo kulonbseg, hogy:
1) az sc0-t folyamatosan fejlesztgetik, a vt0-t pedig evek ota nem nagyon
tartja karban senki
2) a vt0 - mint a megjegyzes is irja, egy SCO ODT kompatibilis kepernyo
driver akar lenni, mig a vt0 egy DEC VT220 kompatibilis csoda.
3) a /etc/ttys az sc0-ra van felkeszulve, ezt jelzi a virtualis terminalok
(ttyvX) sorban szereplo - asszem - harmadik oszlopban allo cons25 bejegyzes,
ami a TERM valtozo erteket jelzi.  Ha valaki vt0-t hasznal, akkor itt is at
kell ezt irni vt220-ra.
4) a kulonbozo alapbol elerheto billentyuzet es fontbetoltok sc0-hoz vannak
idomitva, es mas parancsokkal lehet fontot es kbd kiosztas betolteni, ha
vt0-t hasznalsz.  (Tehat _nem_ vidcontrol es kbdcontrol, hanem loadfont es
nemtudommi, most kapasbol a scon es a cursor parancsokat talaltam meg)
5) az sc0 eszkozhoz hasznalt cons25 a vilag egyeb Jujnikszai szamara nem tul
ismert terminal tipus, tehat ezzel tobb problemad lesz, de altalaban a
scoansi/ansi/vt100/vt200 stb beallitasok tobbe kevesbe mukodnek.  Ezzel
szemben a vt0 altal hasznalt vt220 igen elterjedt (bar ezek termcap/terminfo
beallitasai is igen sokfelek tudnak lenni, igy aztan ezzel is lehet jokat
szenvedni).

No mara ennyi, ha a problema nem oldodott meg, akkor legy szives a fenti
infokat is elkuldeni a kovetkezo kerdessel, valamint egy kicsit precizebb
hibajelenseget.  Milyen billentyuk nem mennek, mit kop mire, esetleg egy
dmesg parancs kimenete (bootkor mi a szart irt ki ezzel kapcsolatban a
rendszer, ilyesmi).

ZGabor at CoDe dot HU

--
#!/bin/ksh
Z='21N16I25C25E30, 40M30E33E25T15U!' ;IFS=' ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ ';set $Z ;for i { [[ $i = ? ]]&&print $i&&break;[[ $i = ??? ]]&&j=$i&&i=${i%?};typeset -i40 i=8#$i;print -n ${i#???};[[ "$j" = ??? ]]&&print -n "${j#??} "&&j=;typeset +i i;};IFS=' 0123456789 ';set $Z;X=;for i { [[ $i = , ]]&&i=2;[[ $i = ?? ]]||typeset -l i;X="$X $i";typeset +l i;};print "$X"