[FreeBSD] Re: sendmail config

Kalman Kiss ssikiss at sienet.hu
1999. Okt. 26., K, 11:02:25 CEST

Antal Rutz wrote:

> Amugy nekem is eleg bajom volt a sendmaillel, marmint a konfigjaval, nem a
> mukodessel (Meg az o'reilly konyvon is atragtam magam). Aztan egy hirtelen
> otlettol hajtva atnyergeltem qmail-re, azota semmi gondom. Egy kicsit nehezkes
> felfogni a mukodest elsore, de vannak kepek, meg doksik (amik szinten nem a
> hetkoznapi jol megszokott unix manpage-ek reszletessegere alapoznak), de egy
> ido utan rajossz, hogy a konfigja mindenkeppen egyszerubb.
> Es szerintem gyorsabb is...

vagy postfix...arrol is sok jot lehet olvasni...

csak nagyon halkan mondom, hogy az Offline/Queue Mailing-rol van miniHOWTO...
Linux-os berkekben...de igazandibol nem Linux specifikus, csak sendmail...

Kivagdosva a lenyeget a fenti doksibol:

a sendmailt inditsd igy:
echo "Starting sendmail daemon (/usr/sbin/sendmail -bd -os) [queue only mode]..."
 /usr/sbin/sendmail -bd -os      # NOT "-bd -q 15m", the "standard" flags!

szerkezd meg a sendmail.cf-et igy:
# avoid connecting to "expensive" mailers on initial submission?
O HoldExpensive=True
egy kis "e" betut bokjel be minden F=... vegere, igy:
 Msmtp,          P=[IPC], F=mDFMuXe, S=11/31, R=21, E=\r\n, L=990,
                  T=DNS/RFC822/SMTP,
                  A=IPC $h
  Mesmtp,         P=[IPC], F=mDFMuXae, S=11/31, R=21, E=\r\n, L=990,
                  T=DNS/RFC822/SMTP,
                  A=IPC $h
  Msmtp8,         P=[IPC], F=mDFMuX8e, S=11/31, R=21, E=\r\n, L=990,
                  T=DNS/RFC822/SMTP,
                  A=IPC $h
  Mrelay,         P=[IPC], F=mDFMuXa8e, S=11/31, R=61, E=\r\n, L=2040,
                  T=DNS/RFC822/SMTP,
                  A=IPC $h

ez azt fogja eredmenyezni, hogy ha offline vagy, akkor a leveleid a varakozosorba
kerulnek.
ha online vagy, add ki a "sendmail -q" parancsot, amely a varakozosor
feldolgozasat eredmenyezi, aminek az lesz az kovetkezmenye, hogy elmennek a
leveleid. a helyi userek levelei termeszetesen azonnal kezbesitesre kerulnek.
aztan johet a popclient v. fetchmail a tavoli postaladadnak...

Kalman Kiss ***  ssikiss at sienet.hu  ssikiss at freemail.hu
                     Home Page: http://www.zalamedia.hu/~kami