[FreeBSD] IP aliasing OpenBSD-n

Gabor Dolla agdolla at mezon.net
1999. Nov. 22., H, 10:16:46 CET

> De nalunk nem igy van megoldva, hanem eth0 es eth1 van, es mukodik a
> routolas, IP-alias-t nem talaltam. Ahogy irtam Linux van, de
> oprendszertol fuggetlenul is erdekes a dolog, ugyanis akarhol neztem a
> dokumentaciot (NT, OS/2, FreeBSD-t most fogom), mindenhol 2 kartyaval
> van megoldva). Nehany emberrel beszeltem, de ok nem tudtak segiteni
> (koztuk az ISP rendszergazdaja sem). Szoval erdekelne a dolog.

most lehet, hogy en nem ertem a problemadat helyesen, de ha jol gondolom,
akkor a kovetkezot szeretned csinalni:
van egy geped, benne 1 halokartya.
a halokartya egyszerre nez a belso halozat fele (pl privat ip cim) es a
kulso halozat fele (pl regisztralt ip cim)
es ip alias (nat) kellene

a dolog megy 1 halokartyaval is
az elso eszrevetelem, hogy az eddig adott segitsegek kisse felreerthetoek
voltak. ha a halokartyanak tobb kulonbozo (sub-)netbol van ip cime, akkor
termeszetesen a netmask a normalis, az adott (sub-)net maszkja minden
egyes ip cimhez . ha ugyanabbol a (sub-)netbol van tobb cime, ebben az
esetben az elsodleges ip cimet normalis netmaszk-al, a tobbi ip cimet
vegig egyes netmaszk-kal vedd fel.

szoval a halokartyara felveszed mindket cimet rendes maszkkal, az egyiket
alias opcioval
a default gw a regisztralt ip cim tartomany fele valaki
elinditod a natd-t a megfelelo opciokkal

Gabor