Alaplapi FreeBSD

Zahemszky Gabor zgabor at CoDe.hu
1999. Május. 10., H, 10:54:46 CEST

Szia!

> Sikerult felraknom a marciusi Uj Alaplap CD-mellekleterol
> a FreeBSD 3.0-at. A CD-rol torteno install ugyan nem ment,
> de a cuccokat dosparticiora atmasolva majdnem minden siman
> ment. (Egyedul a man csomagokat nem sikeralt felrakni, de
> ott valoszinuleg hibas a CD-n a fajl.)
>
> Az install utan ment a gcc, a sendmail, de sajnos csak
> a konzolon lehetett dolgozni, az X-bol semmi sem volt
> rajta a CD-n.

Szinte tudtam, hogy valahol budos a dolog.  Miert adjanak hasznalhato alter-
nativat.

> 1. En a linux alatt is eleg sokat hasznalom a TeX-et. Be lehet-e
>    szerezni azt FreeBSD ala (gondolom, hogy forrasban mindenkeppen),
>    ill. muszaj-e magamnak forditani?

Hehe.  Hat eloszor is: ugyebar linuxemuval akar ugyanazt a binarist is
hasznalhatod.  Termeszetesen a teljes TeX ott van.  Nomeg persze a tetex
verzio is package-ben, azaz semmi forditgatasra nincs szukseg.  (Szerintem
ez a legnagyobb baja az alaplapi verzionak, hogy gyakorlatilag nem esik szo
a package/port mechanizmusrol, es en se lattam semmit.  Bar a kovetkezo havi
cd-n mintha lett volna 5-10 M-s tgz, asszem a networking reszhez.)

> 2. Az X-re foleg az xdvi miatt van szuksegem. Ilyen cuccokat tudok-e
>    letolteni, vagy nekem kell forditani?

Ugyanugy, binarisban is van.

> 3. Valami normalis levelezot a ,,mail'' helyett tudtok ajanlani?

Hat peldaul: Mail :-).  Egyebkent elm es pine van, meg egy halom x ala, de
asszem mutt csak port-ban (azaz azt neked kell forditani), de ha tevedek,
a mutt-hivok ugyis kijavitanak.

> 4. PPP beallitasahoz valami segitseg?

Ketfele ppp-je van, az egyik ppp neven, a masik viszont ugyanaz a pppd mint
Linux (meg meg egy csomo mas) alatt, de ha kell, segitek.

> Esetleg az igert 3.1-es FreeBSD CD-n vannak ilyesmik is? Jobb volna,

Hat nem veletlenul 4 darab CD.  Tobb mint 2000 csomag elore forditva, es
fordithato allapotban is - azaz a bsd-s patch-ek, plusz ahol a licence nem
tiltja, ott a forras is.

De azt az ido+hely parost ne feledd!

ZGabor at CoDe dot HU

--
#!/bin/ksh
Z='21N16I25C25E30, 40M30E33E25T15U!' ;IFS=' ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ ';set $Z ;for i { [[ $i = ? ]]&&print $i&&break;[[ $i = ??? ]]&&j=$i&&i=${i%?};typeset -i40 i=8#$i;print -n ${i#???};[[ "$j" = ??? ]]&&print -n "${j#??} "&&j=;typeset +i i;};IFS=' 0123456789 ';set $Z;X=;for i { [[ $i = , ]]&&i=2;[[ $i = ?? ]]||typeset -l i;X="$X $i";typeset +l i;};print "$X"