linux vs bsd vs commercial

Peter Czanik czanik at fang.fa.gau.hu
1999. Jún. 8., K, 19:57:38 CEST

Hello,

On Tue, 8 Jun 1999, Magosanyi Arpad wrote:
> a maradékra meg felkérjük a legismertebb hazai forgalmazókat.
Ha van konkret tervunk, hogy mit es hogyan tesztelunk, akkor Ottoek
(Infopen) segitenenek a koordinalasban, szervezesben, az eredmeny
oket is nagyon erdekli ;-) A tuninghoz, a verseny "tisztasaganak"
felugyelesehez a Linux konferencian oly nagyszaju forgalmazok
beszervezeset javasolja, es szerintem a legujabb oprendszerek
beszerzeseben is tudna segiteni. Annak idejen pillanatok alatt segitett
szerezni egy Solaris-t Intelre, amikor szerettem volna osszemerni a
Linux-al. Akkoriban nalam nem tul jol szerepelt, igaz csak minimalisan
tuningoltam.

A szervereket szerintem a mai magyar valosaghoz kene igazitani, nem a
Mindcraft-hoz. Ez eddigi tapasztalataim szerint vallati kornyezetben:
(dual)PII-300+, 128-256M RAM. A skalazhatosag meresenek erdekeben erdemes
lenne 1 es 2 procis teszteket is vegezni.

Amit szerintem erdemes lenne merni:
- samba (mert hat a kliensek sajna legtobb helyen windows-ok)
- web: a szokasos statikus oldalak mellett szerintem erdemes lenne a
dinamikus oldalak kiszolgalasat is osszehasonlitani, azaz ures txt file-ok
mellett php3-at is. Ti. napjainkban egyre nagyobb divat a dinamikus
weboldalak keszitese... Ill. szivesen latnam a kis kedvenc Roxen
webszererem teherbirasat kulonfele UNIX-okon. Ennek van egy olyan apro
elterese az apache-tol, hogy nem forkolgat minden kapcsolathoz uj httpd-t,
hanem egy program (nehezebben fogy ki a RAM-bol, annal konnyebben
fogy ki fd-kbol ;-)).
- vmi egyszerubb masquerading jellegu tuzfal dolog kiprobalasa, mennyire
lassitja a halo sebesseget (mert pl. a suliban osszel remelhetoleg lesz
egy uj hallgatoi lavor, de meg nem tudom, honnan kaparunk hozza ossze IP
szamokat...).
- ilyen altalanos benchmarkok, mint a bonnie v. az lmbench, stb

Amivel merhetunk:
- a ZD benchmark programjai: ha jol emlekszem nem kell toluk engedely a
hasznalatahoz, de regen neztem...
- apachebench
- time es netcat, ill. cp...
- windows ugyben meg szet kene neznem, tajekozatlan vagyok ;-)
Kb. ilyesmikre gondoltam. Bye,
	Peter

Peter Czanik			GAU Faculty of Agriculture
czanik at fang.fa.gau.hu		http://fang.fa.gau.hu/~czanik/