[FreeBSD] http://www.index.hu/cikk3/freebsd/

Adam Szilveszter sziszi at petra.hos.u-szeged.hu
1999. Jún. 8., K, 14:35:01 CEST

Hi!

Sebestyén Zoli karcolta:
> Idézet:
> Egyes tesztek alapján úgy látszik, hogy azonos hardveren futtatva a RedHat
> 5.0 sehol nincs egy FreeBSD 3.0R mögött, lehet integetni kondezcsíknak.
Na ja... és máris sokat dobna az elfogulatlanságon, ha nem a

  www.freebsdzine.org

címen leledzene... le merném fogadni, hogy a www.linux.com egész mást
tudna ugyanerről... (Nem néztem meg...) És különben is, ez is
megerősítheti azt, amit eddig is tudtunk. Ti, hogy a FreeBSD nagy load
alatt kitűnő szerver platform. Csak mivel ezt már eddig is tudtuk, ezért
most már ideje lenne más aspektusokra is fókuszálni... pl szeretném még
látni, amikor az igényes:-) Sony ATAPI CD-mbe szoftveresen nem csak
kidobatni
lehet a lemezt, hanem behúzatni is... (bár lehet, hogy ez windozeren se
működött, de most már nem telepítem újra csak hogy kipróbáljam:-) és mért
ne legyek kényelmes...) meg hogy ne kelljen már mindig újraindítani a
cdlejátszót mert különben nem ismeri fel, hogy más lemmezt tettek be
közben...

Egyébként is nálam a benchmark teszt úgy néz ki, hogy a proprietary de
minden platformon egyformán szar RealPlayer nevű progit ráuszítom a
kedvenc rádiómra egy
kellemes vasárnap, mikor nincs hálóforgalom és megnézem meddig bírja
egyhuzamban
anélkül, hogy, hmmm, negatívan befolyásolná a rendszer működését. (Amelyik
platformra nincs, az már egyből kiesett, nem megfelelttel, mert az
Internet rádió nálam nagyon megy)

Nos, az eredmények:

Win95: max 3 óra szélcsendes időben, utána elég egy kis zavar a hálón és
       máris elszállt sőt gyakran a rendszert is viszi...
Win98: N/A (nincs tesztelve)
WinNT4: max 3,5-4 óra szélcsendes időben, igaz a rendszert nem fagyasztja
        le, csak ha gond van a hálón, akkor szép lassan megeszi az összes
        memóriát, meg a procit, ezért az egész úgy lelassul, hogy csak egy
        kill segít rajta, mert az ablaka nem reagál (márpedig tudjuk, hogy
        a Windozer esetén az lenne a preferált megoldás)

Linux: Nincs tesztelve, mert a mail szervert adminisztráló kollégámnál az
       X lefagy hamar ezért nem használja. Más Linuxos gép meg nincs itt a
       közelben.

FreeBSD : Tegnap este pl épp 6 óra 51 perc, utána kikapcsoltam. De volt
          már 11:32 is... (ja a Net ingyen van és 10 Mb-es LAN
          direct kapcsolat, szal az online idő nem számít.)

Tehát, az eredmény eléggé magáért beszél, mondhatnám, de gondolom,
mindenki érzi, hogy ennek nem volt valami baromi sok értelme... bár nekem
volt, mert ez is belejátszott, hogy végül is maradtam a BSD-nél. De
mondjuk kb annyira releváns a legtöbbünk számára, mint hogy 1 Gigás
fájlokat mennyi idő alatt másol ftp-n...szerintem az ilyen
összehasonlítások csak arra jók, hogy kikeresd azt amelyik a neked fontos
területtel foglalkozik és aszerint értékelj. És persze a tesztelő
függetlensége minden. Az olyan, aki be akar valamit bizonyítani, nem jó,
mert be is fogja.

Na bocs hogy ennyit raboltam értékes időtökből.

Cső:
       Szilveszter (aka CC a rettenet)