[FreeBSD] ismerkedes a FreeBSD-vel

mico at musician.org mico at musician.org
1999. Aug. 10., K, 18:55:53 CEST

Hello,

Zahemszky Gabor barátunk 1999.08.09-n kelt leveléből idézek:

> 1) Elmegy, es beiratkozol egy angol gyorstalpalora :-)
>
> 2) Ezutan elolvasod az angol nyelvu leirasokat.

Okey, buszra ültem és felvágtattam Cactushoz. Angol nyelvtudással és
elolvasott doksikkal.

> 3) Ugyan meseld mar el, hogy mi az, hogy kicsinek bizonyult a default?
> Mikor bizonyult kicsinek, ez milyen modon nyilvanult meg?  Ha installalas
> kozben, akkor esetleg ne tegyel fel semmifele package-et install kozben,
> majd kesobb kezzel.

Ezt lerendeztük, a probléma a slice/partition fogalom volt, meg hogy
kezdőknek némiképp hülye default méreteket adott az install, és nem
engedte nagyobbra állítani 1gb-nál.

Természetesen jobban körülnézve sikerült a dolog.

> - a kovetkezo lepesben azt a particiot felosztod tovabbi ``slice''-okra (ezt
> mondjuk nevezzuk subparticionak vagy szeletnek).  Itt viszont nyugodtan
> valaszthatod az ``auto'' mechanizmust, ez csinal egy kb 30Ms /-t, asszem
> ram*2 meretu swapot, tan valamekkora /var-t es a maradek lesz a /usr.  Ennek
> is kell mukodnie

Na pont itt volt a baj neki. Hogy nyugodtan rábízta magát az automatice
mechanizmusra, lett egy k nagy /usr, a többi meg békasegg méretű.

> A folytatasban pedig egy picit legyel precizebb a kerdeskor, mert akkor
> lehet valaszolni.  Igy amolyan vak vezet vilagtalant stilusban probaltam
> valaszolni.  Es meg valami: en igazan nem akarlak a Linuxra at/vissza/el
> teriteni, de kezdetnek azert olvasd el az indexen azt a szep kis freebsd-s
> cikket, csak hogy tudd.  Es persze angol tudas, meg Unixos ismeret nem art.

Okey, talán indítani kéne egy freebsd-kezdő listát, mondjuk Hatvanban...
de mivel még nincs, úgyhogy most én kérdezek.

Ja egyébként a Cactus már régi arc, van unixos tapasztalata.

Szóval rendben mentek végig a dolgok, kivéve a csomagok telepítését. Pl a
midnight commandert egyáltalán nem akarta felpakolni... egyébként meg sok
más mindent fel tudtunk rakni, és működött is. Szóval nem igazán értem,
mitől függ, hogy valamelyik csomag felmegy, vagy nem megy. Látszólag
felment az mc is egyébként.

Előbb-utóbb úgyis FreeBSD lesz a tiger.diszi.eu.org, akár leszúró
leveleket kapunk, akár nem...

Ha jobban belegondolok, a Linuxszal is így kezdtük. Elsőnek az install
tartott 10 óráig (töbszörre sikerült), aztán az installnak már csak 2 óra
kellett, de még nem tudtuk használni. Aztán az install már gyerekjáték,
csak a konfig tart sokáig...

Mindenki valahogy így kezdi, még a FreeBSD guruk is...

Mico