[FreeBSD] ismerkedes a FreeBSD-vel

ghost ghost at freemail.hu
1999. Aug. 10., K, 01:46:08 CEST

	Szia!

On Mon, 9 Aug 1999, Zahemszky Gabor wrote:

> 1) Elmegy, es beiratkozol egy angol gyorstalpalora :-)
	Ha az intenziv napi 8 oraban nem segitett, gondolod hogy a
	gyorstalpalo jo megoldas? Van akin sajna nem fog semmifele
	nyelvtanfolyam. Ilyen is van! Banatomra.

> 2) Ezutan elolvasod az angol nyelvu leirasokat.
	Probalkozom, de a fentiek miatt keves eredmennyel.

> 3) Ugyan meseld mar el, hogy mi az, hogy kicsinek bizonyult a default?
	FreeBSD 3.1 Walnut Creek 4db kittet telepitettem itthonra, a
	Debianban megszokott modon. Harmadik -negyedik inditas utan
	elfogyott a /var rendelkezesre allo terulete (32Mb)

> No szoval:
> milyen verzioju oprendszer, milyen hardveren?  Tetelezzuk fel, hogy valamilyen
> 3.x, es mondjuk van egy X meretu diszk, amire csak azt akarod feltenni, es
> mondjuk meg DOS/Windows/Linux se volt a diszken soha.
	3.2-es Quantum Fireball, cc. /root 2Gb, /home 1Gb, swap 128Mb particion,
	elozoleg Debian 2.1 volt rajta.

> Jo lenne azt is tudni, milyen proci, mennyi ram, milyen diszkek, es hogyan vannak a gepben?
	AMD-K6-2-3d 300Mhz, 32Mb sdram (100Mhz) S3dx 4Mb ill. Riva128

> 1 IDE diszk, 2 IDE diszk - 1 vezerlon/2 vezerlon, 1 IDE + 1 SCSI, stb.
	1, ide vezerlon a fenti hdd rackban, 2. ide vezerlon 24x mitchumi
	cdrom.	Telepites cd-boottal.

> Ha annyit megertettel az installbol, amennyi ahhoz kell, hogy defaultnak
> tudod beallitani, akkor annyit is ertesz, hogy megtalalod a weben, hogy
> nincs-e valami a release notes-ok kozott, hogy az adott
> oprendszerverzio/hardver kombinacioval milyen baj van
	Joggal feltetelezheto volt, ha megy gond nelkul rajta a debian
	linux akkor a FreeBSD is elfogadja a hardvert. Lehet hogy hibas
	feltetelezesbol indultam ki. :-(

> Kell hogy mukodjon, en szemely szerint
> csinaltam mar 12G-ssal is, es ugyanabban a gepben van egy 20G-s is, es
> mukodik.  (Meg persze ugyanigy csinaltam egy 3,2-s Quantum Fireball-ra is,
> es megy.)
	Igazad van, par inditast, par orat, normalisan mukodik a KDE,
	Gnome, vagy az icewm. De elek a gyanuval, hogy a squid miatt
	keves a 32Mb /var

> Es meg valami: en igazan nem akarlak a Linuxra at/vissza/el
> teriteni, de kezdetnek azert olvasd el az indexen azt a szep kis freebsd-s
> cikket, csak hogy tudd.  Es persze angol tudas, meg Unixos ismeret nem art.
	Valoszinuleg igazad van, nem valo nekem a FreeBSD.
	Jobb is ha maradok a Debian-Linuxnal.

Üdv	 g at bor        * ghost at freemail.c3.hu
-=*a bölcs nem tanult, a tanult nem bölcs*=-