Osszefoglalas

Zahemszky Gabor zgabor at CoDe.hu
1998. Május. 4., H, 13:17:55 CEST

> Ez egy olyan proxy, aminel lehet kapcsolni azt, hogy
> nezzen-e ki a netre, amikor jon egy request, vagy rogton a
> cache-bol hozza a dolgokat, tovabba fogad utasitasokat arra
> nezve, hogy miket toltson le a kovetkezo on-line
> kapcsolatkor.
> Ez nagyon jo egy belso kis halozat www-s kiszolgalasakor,
> foleg ha csak modemkapcsolat van ....
> Van valami ilyesmi ?

Ez nekem is jonak tunik.  Ugyhogy nehany kerdes: neked honnan van?  Forras,
vagy bin?  Hol lehet begyujteni?  Esetleg ha mondasz valami elerest rola,
(akar azt, hogy csippcd x/y ;-), akkor lehet, hogy valaki veszi a faradsagot
es megnezi (pl. en, de ne bizz benne 100 %-ig ;-)

> Ez nekem nagyon hianyozna, ha nem lenne, mert linux alatt
> nagyon megszoktam, hogy ejszaka letoltetem vele azokat a
> http oldalakat, amiket meg szeretnek nezni, nappal pedig
> nezegethetem buntetlenul. Mivel csak modem kapcsolatom van,
> ez jelentos koltsegmegtakaritas ....

Csak nehez este megmondanom, hogy holnap mit is akarok nezegetni.

> Az applixware for linux ?

Aha, arra gondoltam, csak nem jutott eszembe a neve.

> A lyx, tex-re meg nem volt idom, a vim-et hasznalom, de
> olyan szovegszerkesztore gondoltam, amivel leveleket lehet
> irkalni, es szepen is nez ki, es emberi a kezelese.

En speciel levelirasra elm/vi parost hasznalok :-)
(Jelzem, volt/van olyan, hogy inkabb elovettem a DeskJet doksit, es vi-ben
bevertem az ESC-szekvenciakat, es ugy nyomtattam, minthogy nekialljak
nyavalyogni a Wines baromsagokkal - ez persze nemileg abszurd.)
OK, tudom mit akarsz.  Es mit szolsz egy text -> PostScript huncutsaghoz,
aztan gs.  (Esetleg utkozben megpaccsolod, hogy mondjuk ne Times-New-Romant,
hanem New-Century-Schoolbook-ot hasznaljon.  Ez mondjuk a2ps, meg sed, meg
lpr jol felkonfiguralva.  Persze nekem erre meg soha nem volt szuksegem,
mert szerintem jo az a level akkor is, ha a nyomtato karakteresen nyomtatja,
foleg, ha nem kalapos o/u, hanem rendes magyar ekezet van rajta, de
tisztesseges nyomtatoval ez a resze megoldhato.  Javaslom tobbedszer, hogy
keressel elavult HPDJ510-et, anno adtak hozza 852, 1250 es ISO-8859/2-s
fontokat tartalmazo kazettat, es gyonyoruen mukodik, es szepen nyomtat.

> [...]
> valamit. Hat roviden errol annyit, hogy meg nem lattam olyan
> emulaciot, ami 100 %-ig tokeletesen emulalt volna.
> Az amiga es ehhez hasonlo emukrol ne is beszeljunk.
> De peldaul Linux alatt az SCO emulaciorol ugye azt tartjak,
> hogy az tokeletes. Nos hat kiprobaltam egy FoxPro for SCO-t
> az alatt, es maga a program ugyan futott is, csak mivel hogy
> linux alatt nincsen SCO terminal (keyboard es
> kepernyokezeles) igy aztan nem lehet hasznalni. Ez alatt
> ertendo, hogy a funkciobillentyuk, speci
> billentyukombinaciok nem mukodnek, valamint a kepernyo

No szoval:
1) a FreeBSD (szerintem) alap kepernyokezelese a SCOTERM nevu huncfutsag,
aminek a neve azert jelezhet valamit.  (Valaszthatod helyette a
vt220-kompatot is, ha neked az kell.)
2) A keyboard halvany emlekeim szerint meg L* alatt is atdefinialhato, de
FBSD alatt biztosan.  kbdcontrol a parancs neve, peldaul a magyaritas is igy
mukodik.
3) A kepernyo toredezese cimu marhasag pedig egy baromi egyszeru
termcap/terminfo konfiguralas, a hasznalt szoftvertol fugg, hogy melyik.
Ezugyben javaslom az O'Reilly-fele Termcap&Terminfo konyvet, isteni jol
elmagyarazza a dolgokat.  Csak abbol indulj ki, hogy annak a tetves
FoxPro-nak is kell futnia azon jujzereknel, akik nem birnak mindannyian
egyszerre a szerver konzolja ele leulni (meg azoknak is, akiknek nincsen
mindenfele konzolsokszorozo marhasaguk - nekunk peldaul van), -
kovetkezeskeppen valahogy meg kell legyen irva egyeb terminalra is;
kovetkezeskeppen valami hardverfuggetlen kepernyokezelest kell hogy
hasznaljon.
	a) CGI: azaz Computer(?) Graphics Interface, szerintem a jelenlevok
	kozul rajtam kivul ilyet mar senki nem hasznalt, igy ezt ketlem
	b) X: azer' egy gatyaszamlalohoz (bocs!) folosleges, raadasul nem
	panaszkodtal volna ra, hogy nem muxik
	c) curses: ez meg ugye a terminal leiron mulik
	d) barmi sajat, de szinte biztos, hogy ehhez is valami
	terminalleirot hasznalnak
	e) drotozott, mint mondjuk a uemacs3.x-ben a vt100.  Ennyire a Fox
	Incorporated, vagy ki a franc gyartotta - se hiszem, hogy hulye
	lenne.

> A DOS emulacio alatt is csak azok a softwarek nem futnak,

Hat akkor marad a kovetkezo: wine, ami ugyanugy (es ugyanaz) megy itt is,
mint Linuxon, (vagy legalabbis amikor utoljara probalgattam), vagy esetleg a
bosch (asszem jol irtam), bar ahhoz pl. a Linux-lista hasznaloi szerint
atomeromu kell, hogy emberi teljesitmenyt nyujtson.  Oszt ezek alatt
probalkozol.  Ja meg egy jo talalmany: a pcemu nevu XT-emulator.  Asszem az
5-os MSC-t probaltam es igen jol ment. :-)

Egyebkent pedig proba, szerencse!

> Az irom magamnak, ahogy jol esik resz az rendben is volna,
> de nehanyszaz megat modemen letolteni nem tul gazdasagos :)

Akkor jon a kovetkezo: keresel egy helyet, ahol a legfrissebb oprencerverzio
fizikailag megvan.  Irsz egy meleg, barati hangu levelet (esetleg kettot,
harmat), honod ala veszed a szukseges pc-t mongyuk egy eth kartyaval/soros
drottal/plip kabellel, gomblyukadba tuzol egy gerberat/oszi rozsat/piros
tulipantot - amiben megalapodtok, oszt odamegy es ott helybol instrahalsz.
Oszt ha mar ott vagy, akkor a szukseges dolgot folirod egy diszkre, osztig a
CD-iron ugy irod, ahogy ezt mar fontebb vazoltam.  (Nem akarok semmifele
propagandat a helynek, hatha nem veszik szivesen, de en is igy kezdtem
valahol.)  Csak azert nem jelentkezek erre rogton, mert mint emlitettem
nincs meg itt az a bizonyos uj verzio.

> Azota beszeltem a Software Station-nel, es egy kellemes noi
> hang azt mondta, hogy most lemezuk sincs, es konyvuk sem.
> Lemez az lesz, konyv az nem. Csak megrendelesre, de arra is
> 1 honap a varakozasi ido.

Annal azert hamarabb meg szokott jonni, de ketsegtelenul lassukas.

> Ha valaki tudna masolni nekem lemezt, azt tovabbra is varom :)

Lasd, mint fenn.  Mellesleg valaki felvilagosithatna, hogy ez jogilag
szabalyos-e.  Nem azert, mert ezen mulik, de mintha valamelyik L*
disztribuciorol azt hallottam volna, hogy ott ezert-azert tilos.

Gabor

--
#!/bin/ksh
Z='21N16I25C25E30, 40M30E33E25T15U!' ;IFS=' ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ ';set $Z;for i { [[ $i = ? ]]&&print $i&&break;[[ $i = ??? ]]&&j=$i&&i=${i%?};typeset -i40 i=8#$i;print -n ${i#???};[[ "$j" = ??? ]]&&print -n "${j#??} "&&j=;typeset +i i;};IFS=' 0123456789 ';set $Z;X=;for i { [[ $i = , ]]&&i=2;[[ $i = ?? ]]||typeset -l i;X="$X $i";typeset +l i;};print "$X"