FreeBSD Magyar keymaps/font maps?

Szabolcs Szigeti (PinkPanther) pink at fsz.bme.hu
1998. Aug. 24., H, 19:35:29 CEST

>Ez rendben van, nem egy nagy durranas.  De HOVA tegyem oket?
[...]
>stb.  De hova tegyen azt a nyomorult 9 (ha jol szamolom) * 2 ekezetes betut.
>Mondjuk nekem addig rendben, hogy ALT a kicsi es ALT-SHIFT a nagy, de HOVA?

OK. eleve kerdes, hogy 101 vagy 102 gombos billentyuzet-e (most nem
beszelek azokrol, amiker meg mindenfele winoze logo is van), mert akkor
vagy van hely a hosszu i-nek, vagy nincs.

Reszemrol a 101 gombos ugyben arra szavaznek, ami (fujj!) a windowsban van,
egyszeruen azert, mert igy legalabb egyel kevesebb kiosztast kell
megtanulni, es azok sem esnek panikba, akik altalaban Word-oznek, de
szeretnenek unix alol szovegetszrkeszteni, vagy egyszeruen kenytelenek
felvaltva hasznalni a ket rendszert.

tehat:	; -> a'
	' -> e'
	[ -> o"
	] -> u'
	- -> u:
	= -> o'
	\ -> u"
	` -> i'
	0 -> o:

ilyenkor gond van a 0-val, mert a 101 gomboson elveszik, de ez van
(numerikuson megvan, vagy ra lehet rakni valamelyik shiftelt szamra. Ezen
kivul a @->"
, #-> + $->! !->' ^->/ &->= *=>( (->). Ez a @ stb karakterek erhetok el az
altgr-el. Hogy pont hol mi van, most nem tudom fgejbol, de meg kell nezni
egy magyar billentyuzetet, vagy kiprobalni.

Ez szerintem szovegszerkesztesre kivalo, igaz windowsban egy hot-key-jel
lehet valtogatni, ha valami egzotikum kell.

>Ez meg a masik, bar szerintem nincs olyan orult, aki a magyar gepelesnel
>AMERIKAI! billentyuzeten is megcserelne az y-t a z-vel.
>De ezert mondtam, hogy szavazzatok!

Ez elgondolkodtato, sokszor szoktam csaladtagoknak segiteni
szovegszerkesztesben, az elso dolog altalaban az z<->y search-replace :-),
mert az idosebb generacio bizony a qwertz-hez van szokva. Meggondolando egy
ilyen alternativ megoldas felkinalasa is, a nemet orientaciouaknak.
Bar igaz, hogy ha nem magyar a billentyuezet, akkor majdnem mindegy, de aki
vakon tud gepelnio annak, azert nem annyira. Na ez jo magyarult volt ...

szabolcs