Osszefoglalas

Gyulay Gabor gyulayg at westel900.net
1998. Ápr. 30., Cs, 17:12:23 CEST

Rosszul el emlekeimben az, hogy regebben a lista leveleinek
cime elott megjelent egy [FreeBSD] vagy valami hasonlo ???
Azzal mi lett ? (nem mintha nagy gond lenne)

Ez egy olyan proxy, aminel lehet kapcsolni azt, hogy
nezzen-e ki a netre, amikor jon egy request, vagy rogton a
cache-bol hozza a dolgokat, tovabba fogad utasitasokat arra
nezve, hogy miket toltson le a kovetkezo on-line
kapcsolatkor.
Ez nagyon jo egy belso kis halozat www-s kiszolgalasakor,
foleg ha csak modemkapcsolat van ....
Van valami ilyesmi ?

Ez nekem nagyon hianyozna, ha nem lenne, mert linux alatt
nagyon megszoktam, hogy ejszaka letoltetem vele azokat a
http oldalakat, amiket meg szeretnek nezni, nappal pedig
nezegethetem buntetlenul. Mivel csak modem kapcsolatom van,
ez jelentos koltsegmegtakaritas ....

> ???? Nem tudtam, hogy Linus megvette a WP-t, de lattam mukodni az SO-t, ugy
> hallottam megy a Linux ? / SCO ? fele WP, es szerintem elkepzelheto ezen kivul
> az a masik kereskedelmi linuxos izemize.

Az applixware for linux ?

> Ezenkivul package: Lyx, meg TeX, meg helybol troff, es kulonben is: vi !!!
> (meg persze mazochistaknak emacs, pico, joe, jove, ed, ee, stb)

A lyx, tex-re meg nem volt idom, a vim-et hasznalom, de
olyan szovegszerkesztore gondoltam, amivel leveleket lehet
irkalni, es szepen is nez ki, es emberi a kezelese.

> Ha mar megkerdezhetem, miert?  Csak azert kerdezem, mert mondjuk
> Mathematicat nem kerdeztel, pedig asszem az a Linuxra sincs nativban,
> viszont mintha azt hallottam volna, hogy tan a SCO-et tudja emu-val, es ezen
> nem szoktak megsertodni.  Kulonben is, ha megy jol a linuxos netcapa, doom,
> quake, mittudomen, nem vagyok egy lovoldozos alkat, akkor kit izgat nagyon
> komolyan, hogy legyen nativ.  Illetve miert fontos ez?  Linuxhoz sem minden
> sajat termek, megis milyen jo, hogy van.

Tobben irtatok, hogy az miert gond, ha emulacioval tud csak
valamit. Hat roviden errol annyit, hogy meg nem lattam olyan
emulaciot, ami 100 %-ig tokeletesen emulalt volna.
Az amiga es ehhez hasonlo emukrol ne is beszeljunk.
De peldaul Linux alatt az SCO emulaciorol ugye azt tartjak,
hogy az tokeletes. Nos hat kiprobaltam egy FoxPro for SCO-t
az alatt, es maga a program ugyan futott is, csak mivel hogy
linux alatt nincsen SCO terminal (keyboard es
kepernyokezeles) igy aztan nem lehet hasznalni. Ez alatt
ertendo, hogy a funkciobillentyuk, speci
billentyukombinaciok nem mukodnek, valamint a kepernyo
szettorik, es ossze-vissza ir mindent.
A DOS emulacio alatt is csak azok a softwarek nem futnak,
amiktol elvarna az ember ..... (ugyviteli rendszerek)
Ezert aztan az emulacioktol fazom.
Ha valami native-ban meg van irva, az hasznalhato, mukodik,
es altalaban nem kell vele taknyolgatni, hogy eletet
leheljen bele az ember.

> A szo azoke, akiknek van 2.2.6-juk, no meg CD-irojuk.  Mellesleg miert nem
> jo neked az ftp.hu.freebsd.org vagy az ftp2.hu.freebsd.org /pub/FreeBSD-je,
> oszt irod magadnak, ahogy jolesik.

Az irom magamnak, ahogy jol esik resz az rendben is volna,
de nehanyszaz megat modemen letolteni nem tul gazdasagos :)

Azota beszeltem a Software Station-nel, es egy kellemes noi
hang azt mondta, hogy most lemezuk sincs, es konyvuk sem.
Lemez az lesz, konyv az nem. Csak megrendelesre, de arra is
1 honap a varakozasi ido.

Ha valaki tudna masolni nekem lemezt, azt tovabbra is varom :)

Koszi,

GyG