password valtasi kenyszer :))

Attila Bogar attila.bogar at efendi.rulez.org
1998. Ápr. 15., Sze, 20:22:25 CEST

On Wed, Apr 15, 1998 at 07:27:04PM, Gabor Dolla wrote:

> Ez egy bsdi kerdes, de hatha ....

ez pedig egy linux valasz, de hatha... ;)

> Szoval szeretnem, ha a t. userek ugy hat hetenkent password-ot valtananak,
> es nem lehetne almafa a jelszavuk, hanem minimum kortefa illetve minimum 3
> ilyen es 3 olyan betu/szam, stb.

a bsdi man pagekben csak ennyit talaltam hirtelen:
$ man login.conf:
     minpasswordlen    number       6               The minimum length a local
                                                    password may be.  Used by
                                                    the passwd(1) utility.
$ man chpass:
     chpass - add or change user database information
     Possible display items are as follows:
           Change:          password change time
           Expire:          account expiration time

a standard shadow implementacioban a shadow bejegyzes 5. mezoje a change es a
8. pedig az expiry. ha a change time 42 (hmm...), akkor 6 hetenkent valtoztatni
kell a passwdt. ez slackware linuxon a login programon keresztul bonyolodik le.

> Ja, es jo lenne, ha amikor a jelszava lejar, csak jelszovaltas utan tudjon
> ujra betelneteni, de lejart jelszoval is tudjon beeftepezni.

ha lejar a pwd akkor a nalam hasznalt ftpd (wuftpd) nem enged be ugyan, de ezt
szerintem meg lehet oldani egy uj ftpd forditasaval, persze elotte nem art
meghackelni az authentikaciot.

ha csak a password hosszat lehet korlatozni, akkor uj passwd programot kell
szerezni, vagy forditani - olyat ajanlok, ami szotarral is ellenoriz.

udv,
attila

-- attila bogar -- attila.bogar at efendi.rulez.org -- ELTE, Budapest, Hungary