password aging

Zahemszky Gabor zgabor at CoDe.hu
1997. Feb. 25., K, 16:56:52 CET

> Sziasztok!
> 	Szeretnem, ha szegeny felhasznaloknak kb 60 naponkent jelszot kene
> cserelniuk, es erre kb. 5 nappal korabban figyelmeztessen a gep. A
> problemam csak az, hogy a doksik ket (legalabb is szamomra) ellentmondo
> modszert kozolnek, de egyiket sem ertem igazibol. Ja, es az egesznek ugy

1.  Ha legalabb hivatkoznal arra, hogy Te milyen modszereket talaltal, mert
en most speciel egyet se.  De a master.passwd 6. es 7. mezoje asszem az, ami
neked kell.  No most.  Nem tudom Te mire gondoltal mint modszer, de en
peldaul a vipw-t alkalmasnak tartom.

> kene mukodnie, hogy ne egyesevel kelljen mind a ~200 felhasznalonak
> megcsinalni. Koszi az 5leteket, bye,

Mit szolsz ahhoz az egyszeru trukkhoz, hogy az egesz szart egy sima shell
ciklusban csinalod, ott hivod meg a vipw-t, es!
EDITOR=ed ; export EDITOR
-t mondasz elotte, es az ed-nek << -bel adod be az adatokat.  (Ha jol
csalodom, a vipw is hasznalja az EDITOR valtozot.)  Valami ilyesmire
gondoltam:
Hopp, most latom, hogy ez a vipw nem szereti a vipw logname format, hanem az
egeszet betolti, ebben az esetben ennel sokkal egyszerubb akar a vi, akar az
ed globalis csere, es regularis kifejezes vackait hasznalni:
vipw
:%s/\(^[^:]*:[^:]*:[^:]*:[^:]*:[^:]\):[^:]*:[^:]*:\(.*\)$/\1:egyik datum:masik datum:\2/
ZZ
-
persze mindezt lehet tenyleg ed-del is.

Persze ebben a ronda csere muveletben azt kell leirni (remelem ezt
sikerult), hogy a sor elejetol (^) az elso 5 nem-kettospont kettospont reszt
megjegyezzuk, utana jon ket darab nem-kettospont kettospont, majd akarmi a
sor vegeig megint megjegyezve, majd ezt lecsereljuk az elso
megjegyzett reszre, a ket kivant datumra, majd a masodik megjegyzett reszre.
Persze, hogy ez hogy menjen rendesen, 6 hetente, a franc se tudja, elso
korben crontab-ra gondolnek, de a jo isten se tudja.  Azert ird meg, hogy mi
lett az eredmeny.

No csa!

Gabor

Zahemszky Gabor / CoDe Kft. - zgabor at CoDe.hu
UNIX oktatas kicsiknek (ez vagytok Ti), meg nagyoknak (HP, DEC, Bull, stb)